INSTAL·LACIONS INFRAUTILITZADES

El sac foradat d'Alguaire

La meitat de la promoció de l'aeroport serveix per pagar seients buits

El jutjat mercantil decreta el tancament durant un any del de Ciudad Real, sense vols des de l'octubre

Sense passatgers 8 Ricard Font, al centre, a Alguaire, ahir.

Sense passatgers 8 Ricard Font, al centre, a Alguaire, ahir. / ACN / ORIOL BOSCH

1
Es llegeix en minuts
ROSA MATAS
LLEIDA

La Generalitat destina a pagar seients buits en els vols d'Air Nostrum, l'única companyia amb vols comercials de l'aeroport lleidatà d'Alguaire, 600.000 euros, el 60% del seu pressupost de promoció.

«Els vols comercials tenen una ocupació baixa, això fa que hàgim de compensar molt les companyies. Si estiguessin plens no faria falta pagar a cap perquè vingués». El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ho va expressar així de clar i contundent. La promoció de l'aeroport de Lleida, l'únic de la Generalitat, té una partida molt inferior a les ajudes de Girona, 3,5 milions, o el de Reus, 2,2.

Font va participar ahir en la taula estratègica per promocionar l'aeroport, que va acordar mantenir els vols setmanals a Palma de Mallorca i els de Menorca i Eivissa a l'estiu i intensificar la seva aposta pels operadors turístics d'Irlanda, Escandinàvia, Polònia, Rússia o Ucraïna.

La taula també ha plantejat elaborar un estudi per avaluar la possibilitat d'assumir transport de càrrega de la infraestructura per a les empreses de Lleida.

Amb una despesa en manteniment de quatre milions d'euros, un en promoció i un altre milió i mig per a l'ampliació a menys d'un any de la seva inauguració, la Generalitat té ara l'esperança d'ocupar més Alguaire amb els 16.500 esquiadors que l'operador britànic Thomas Coo­k traslladarà a partir de dilluns. Els primers, en dos avions amb capacitat per a 500 persones, arriben de Londres i Manchester.

Però ni així Alguaire recuperarà l'activitat del seu primer exercici. L'accelerada marxa de Ryanair i Vueling i el poc aguant de Pyrinair situa la previsió anual de passatgers fins al febrer del 2012 en 43.000, uns 23.000 menys que un any abans.

El fantasma de Ciudad Real

Notícies relacionades

Mentre Alguaire esquiva les dificultats, el de Ciudad Real, privat, sense viatges des del mes d'octubre, quan el va abandonar Vueling, va fer ahir un pas més cap al seu enterrament. El Jutjat número 4 de Ciudad Real va ordenar la suspensió de la seva activitat durant un any responent a la petició dels administradors concursals, amb l'argument que mantenir-lo obert incrementaria enormement l'import dels crèdits.

El primer aeròdrom internacional privat que va ser construït a Espanya va començar a funcionar el 2008. Va suposar una inversió de 1.100 milions. En el primer semestre d'aquest any va rebre 100.000 viatgers.