INSTAL·LACIONS INFRAUTILITZADES
El sac foradat d'Alguaire
La meitat de la promoció de l'aeroport serveix per pagar seients buits
El jutjat mercantil decreta el tancament durant un any del de Ciudad Real, sense vols des de l'octubre

Sense passatgers 8 Ricard Font, al centre, a Alguaire, ahir. /
La Generalitat destina a pagar seients buits en els vols d'Air Nostrum, l'única companyia amb vols comercials de l'aeroport lleidatà d'Alguaire, 600.000 euros, el 60% del seu pressupost de promoció.
«Els vols comercials tenen una ocupació baixa, això fa que hàgim de compensar molt les companyies. Si estiguessin plens no faria falta pagar a cap perquè vingués». El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ho va expressar així de clar i contundent. La promoció de l'aeroport de Lleida, l'únic de la Generalitat, té una partida molt inferior a les ajudes de Girona, 3,5 milions, o el de Reus, 2,2.
Font va participar ahir en la taula estratègica per promocionar l'aeroport, que va acordar mantenir els vols setmanals a Palma de Mallorca i els de Menorca i Eivissa a l'estiu i intensificar la seva aposta pels operadors turístics d'Irlanda, Escandinàvia, Polònia, Rússia o Ucraïna.
La taula també ha plantejat elaborar un estudi per avaluar la possibilitat d'assumir transport de càrrega de la infraestructura per a les empreses de Lleida.
Amb una despesa en manteniment de quatre milions d'euros, un en promoció i un altre milió i mig per a l'ampliació a menys d'un any de la seva inauguració, la Generalitat té ara l'esperança d'ocupar més Alguaire amb els 16.500 esquiadors que l'operador britànic Thomas Cook traslladarà a partir de dilluns. Els primers, en dos avions amb capacitat per a 500 persones, arriben de Londres i Manchester.
Però ni així Alguaire recuperarà l'activitat del seu primer exercici. L'accelerada marxa de Ryanair i Vueling i el poc aguant de Pyrinair situa la previsió anual de passatgers fins al febrer del 2012 en 43.000, uns 23.000 menys que un any abans.
El fantasma de Ciudad Real
Notícies relacionadesMentre Alguaire esquiva les dificultats, el de Ciudad Real, privat, sense viatges des del mes d'octubre, quan el va abandonar Vueling, va fer ahir un pas més cap al seu enterrament. El Jutjat número 4 de Ciudad Real va ordenar la suspensió de la seva activitat durant un any responent a la petició dels administradors concursals, amb l'argument que mantenir-lo obert incrementaria enormement l'import dels crèdits.
El primer aeròdrom internacional privat que va ser construït a Espanya va començar a funcionar el 2008. Va suposar una inversió de 1.100 milions. En el primer semestre d'aquest any va rebre 100.000 viatgers.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Mesures per al curs vinent Educació restringirà encara més l’ús de mòbils i pantalles als centres
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- Mobilitat Els taxistes activen una ofensiva contra els VTC a l’aeroport
- Cinc platges de la Costa Brava per gaudir abans de l'arribada de l'estiu
- Ciència La mapa més gran de l’univers ja és a la xarxa: una finestra inèdita a l’origen i evolució de les galàxies
- Drets laborals Miguel Benito, expert en dret laboral, explica quina és la temperatura màxima a la qual ha d’estar el teu centre de treball: “És il·legal treballar amb aquesta calor”
- Accident aeri Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
- Relacions entre socis ERC admet que la negociació sobre finançament està «alentida» i en culpa Montero