EL BON PALADAR EN AUGE
Sabors per a cada gust
Semon inaugura la seva tercera botiga-restaurant de delikatessen a la plaça Bonanova de Barcelona H Un menú de gurmet amb postres i copa costa 25 euros de mitjana

Qualitat gurmet 8 Montse Tarrida lidera la cadena de restauració /
En una conjuntura econòmica que no propicia anar a menjar fora de casa, donar-se un gust gurmet o bé regalar un producte selecte, Semon constitueix una excepció. La cadena de delikatessen, restauració i càtering ha sabut créixer en plena crisi. La quarta botiga de la firma catalana acaba d'obrir les portes a la zona alta de Barcelona.
«Hem inaugurat el Gourmet Shop & Degustació a la plaça de Bonanova, perquè encara no teníem presència en aquest barri», explica la directora de Semon, Montse Tarrida. De moment l'empresa serveix a Sarrià, Pedralbes, Sant Gervasi i ara s'estrena a Bonanova.«Preveiem expandir-nos amb dues o tres botigues més en altres àrees de Barcelona a partir de l'any que ve. ¡Però és difícil trobar locals idonis!», lamenta l'empresària.
«En aquest establiment hem invertit 130.000 euros i hem contractat quatre treballadors», assenyala Tarrida.«No apostaríem per inaugurar més negocis si no estiguéssim segurs que tindran èxit».
Semon és una empresa familiar que el 2012 complirà 50 anys. Sempre ha apostat per productes naturals i de màxima qualitat.«Els nostres clients aprecien plats elaborats sense additius i per personal propi», afirma la gerent.«Un menú costa de mitjana 25 euros, copa de vi i postres inclosos».
Un altre eix clau del negoci és tenir un equip motivat i de primer nivell.«La nostra sommelier, Xènia Blanco, proposa uns maridatges immillorables amb les nostres creacions», apunta Tarrida, i raona que la formació i experiència internacional de Blanco a França, Itàlia, el Regne Unit i Àustria són la principal raó per la qual la van fitxar. La firma també compta amb còctelsd'autor, preparats amb gràcia per Amado a Semon 9 night, bàrman i germà de la cantant cubana Lucrecia.
Per aquests motius, la propietària de Semon justifica que des del primer mes recull beneficis allà on aterra, fins i tot si és a l'aeroport. Semon Air, franquícia de la marca llançada el 2009, atén els passatgers del Prat.«Pel boca orella ha tingut una acollida boníssima: servim des de pilots fins a turistes, ¡estem plens!», diu la directora.
Notícies relacionades«Com a empresa tenim una capacitat de producció gairebé il·limitada», afegeix l'encarregat de la nova botiga Semon, Matías Vivo.«El nostre rècord ha estat servir 6.000 comensals al MACBA».
Aquest any, Semon ha tancat amb una facturació de 7,5 milions d'euros i preveu arribar als 9 milions el 2012, amb un creixement del 17%.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents