EL BON PALADAR EN AUGE

Sabors per a cada gust

Semon inaugura la seva tercera botiga-restaurant de delikatessen a la plaça Bonanova de Barcelona H Un menú de gurmet amb postres i copa costa 25 euros de mitjana

Qualitat gurmet 8 Montse Tarrida lidera la cadena de restauració

Qualitat gurmet 8 Montse Tarrida lidera la cadena de restauració / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
MIREIA SAINZ
BARCELONA

En una conjuntura econòmica que no propicia anar a menjar fora de casa, donar-se un gust gurmet o bé regalar un producte selecte, Semon constitueix una excepció. La cadena de delikatessen, restauració i càtering ha sabut créixer en plena crisi. La quarta botiga de la firma catalana acaba d'obrir les portes a la zona alta de Barcelona.

«Hem inaugurat el Gourmet Shop & Degustació a la plaça de Bonanova, perquè encara no teníem presència en aquest barri», explica la directora de Semon, Montse Tarrida. De moment l'empresa serveix a Sarrià, Pedralbes, Sant Gervasi i ara s'estrena a Bonanova.«Preveiem expandir-nos amb dues o tres botigues més en altres àrees de Barcelona a partir de l'any que ve. ¡Però és difícil trobar locals idonis!», lamenta l'empresària.

«En aquest establiment hem invertit 130.000 euros i hem contractat quatre treballadors», assenyala Tarrida.«No apostaríem per inaugurar més negocis si no estiguéssim segurs que tindran èxit».

Semon és una empresa familiar que el 2012 complirà 50 anys. Sempre ha apostat per productes naturals i de màxima qualitat.«Els nostres clients aprecien plats elaborats sense additius i per personal propi», afirma la gerent.«Un menú costa de mitjana 25 euros, copa de vi i postres inclosos».

Un altre eix clau del negoci és tenir un equip motivat i de primer nivell.«La nostra sommelier, Xènia Blanco, proposa uns maridatges immillorables amb les nostres creacions», apunta Tarrida, i raona que la formació i experiència internacional de Blanco a França, Itàlia, el Regne Unit i Àustria són la principal raó per la qual la van fitxar. La firma també compta amb còctelsd'autor, preparats amb gràcia per Amado a Semon 9 night, bàrman i germà de la cantant cubana Lucrecia.

Per aquests motius, la propietària de Semon justifica que des del primer mes recull beneficis allà on aterra, fins i tot si és a l'aeroport. Semon Air, franquícia de la marca llançada el 2009, atén els passatgers del Prat.«Pel boca orella ha tingut una acollida boníssima: servim des de pilots fins a turistes, ¡estem plens!», diu la directora.

Notícies relacionades

«Com a empresa tenim una capacitat de producció gairebé il·limitada», afegeix l'encarregat de la nova botiga Semon, Matías Vivo.«El nostre rècord ha estat servir 6.000 comensals al MACBA».

Aquest any, Semon ha tancat amb una facturació de 7,5 milions d'euros i preveu arribar als 9 milions el 2012, amb un creixement del 17%.