EXPANSIÓ INTERNACIONAL A PARÍS

Exportació 'prêt-à-porter'

El Centro de Negocios Val de Marne s'ha especialitzat en la instal·lació d'empreses espanyoles a la regió parisenca

La demanda dels seus serveis creix el 20% en un any

Venedor 8 Joël Gayssot, en plena tasca de promoció.

Venedor 8 Joël Gayssot, en plena tasca de promoció. /

1
Es llegeix en minuts
ELIANNE ROS
PARÍS

Davant la necessitat de les empreses de buscar nous horitzons que compensin un mercat interior anèmic, sovint l'opció més lògica és travessar els Pirineus. Però ¿com es pot abordar la implantació en un país tan complex i donat al patriotisme comercial com França? A la regió parisenca, el Centro de Negocios Val de Marne ofereix una pista d'aterratge especialitzada en la introducció de societats espanyoles de forma àgil i barata.

Aquest innovador concepte, fruit de la col·laboració entre el sector privat i el sector públic, va fer diana. Una trentena d'empreses de diferents sectors s'han instal·lat en aquest centre.«Des de començaments d'any, hem detectat un increment del 20% de peticions. Justament perquè estem en un context difícil les empreses espanyoles poden trobar solucions a l'exterior», explica Joël Gayssot, director general de l'Agencia de Desarrollo de la Val de Marne. França és el primer client econòmic i comercial d'Espanya.

El Centro de Negocios Val de Marne, batejat així en espanyol, està ubicat al parc d'Orly-Rugis, que acull un total de 350 empreses, de les quals el 35% tenen participació estrangera.

Notícies relacionades

«La idea va néixer després de constatar que molts espanyols no s'atrevien a fer el pas a França, fos per uns costos d'implantació massa elevats, o per temes administratius i legals», rememora Gayssot. La clau de l'èxit radica també en la cooperació entre els promotors privats i la cambra de comerç i l'agència econòmica de l'ambaixada espanyola, i això converteix la iniciativa en un«model»que «s'està començant a copiar». Responsables turcs i indis ja han visitat el centre per prendre'n nota.

«El centre permet posar un peu en un mercat complicat com el francès sense gaire risc. Aquí les empreses poden optar per una simple domiciliació o per obrir una oficina, i tot això sense límit temporal», assegura Gayssot.«Per donar confiança als clients francesos és important haver-se introduït en el país», corrobora Francisco Queiruga, secretari general de la cambra oficial de comerç d'Espanya a França, que també constata un augment d'activitat.«El volum d'exportacions s'ha incrementat un 18% aquest any», sosté. L'experiència d'Alfonso Sebastián, Director general d'Ovelar Merchandising, instal·lada al centre el 2010, és concloent:«Ha estat una sorpresa trobar-nos amb una agència d'aquestes característiques, amb un equip tan professional, és eo que anomenem un servei de clau en mà». Ha nascut l'exportacióprêt-à-porter.