PROCÉS JUDICIAL CONTRA UNA EMBLEMÀTICA FAMÍLIA CATALANA
El jutge imputa el president d'Agrolimen per presumpte frau a Hisenda
Artur Carulla i la seva germana Aurelia declararan al jutjat a mitjans de març
El magistrat investiga una sèrie d'operacions realitzades en el si del grup empresarial

Artur Carulla. /
El jutge de Barcelona Josep Maria Miguel Porras ha citat a declarar com a imputat el president del grup Agrolimen, Artur Carulla Font, i la seva germana, Aurelia, arran de la investigació oberta contra els membres d'aquesta família d'empresaris per un presumpte frau fiscal de milions d'euros. Fonts jurídiques van confirmar a aquest diari que tant Arturo com Aurelia compareixeran en el jutjat d'instrucció que tramita la causa a mitjans de març. El magistrat ja va interrogar a principis d'aquest mes Jordi Carulla, un dels propietaris del grup que disposa de marques com Gallina Blanca, Ausonia, Mont-Ferrant, Fresco i El Pavo.
La investigació per la presumpta defraudació a Hisenda continua la seva marxa. El jutge ha fet un pas més i ja ha començat a citar a declarar més propietaris del grup Agrolimen. Són els sis germans Carulla (hereus del fundador de la companyia, Lluís Carulla Canals) els que estan en el punt de mira. Les sospites neixen d'un informe realitzat el 2008 per l'Oficina Nacional d'Investigació del Frau (ONIF) de l'Agència Tributària que va ser remès a l'Audiència Nacional i que el 2010 va arribar als jutjats de Barcelona.
Hisenda detalla una sèrie de moviments econòmics de la família Carulla des del 2003 fins, almenys, el 2007. Cinc anys que estan sota sospita i una sèrie d'operacions, algunes d'elles amb la participació d'empreses a l'estranger i en països que compten amb importants beneficis fiscals, com Holanda, l'Uruguai i Costa Rica. Una de les operacions investigades és la compravenda d'accions d'Ausonia.
Notícies relacionadesUna altra de les branques de la investigació se centra en si Jordi Carulla (va declarar el 3 de febrer com a imputat) ha de pagar o no els seus impostos a Espanya. Hisenda considera que aquest empresari, que resideix des de fa anys a l'estranger i és administrador d'empreses radicades fora del país, sí que hauria d'haver tributat. Jordi Carulla ha entregat aquesta setmana al jutjat documentació per defensar-se d'aquesta imputació i que demostra que resideix actualment a Londres. No obstant, les indagacions se centren més en algunes operacions en concret del grup empresarial sí radicat a Espanya.
>> Més informació a l'e-PeriódicoMés informació a l'e-Periódico
- Tecnologia «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- Baralla a cops de destral i pales a Lloret de Mar
- La factura de l’energia nuclear
- Canvis en l’ordenança de civisme Barcelona deixarà de multar les prostitutes i castigarà més els clients i publicitar sexe de pagament