expansió d'una tendència de consum DEL NADAL

La presència més gran en botigues dispara la venda de capses regal

El Corte Inglés i altres cadenes n'eleven l'oferta i ajuden a popularitzar el producte

Diversos clients s’interessen per les caixes regal a El Corte Inglés de la plaça de Catalunya.

Diversos clients s’interessen per les caixes regal a El Corte Inglés de la plaça de Catalunya. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

les capses regal d'experiències viuran aquest Nadal la seva gran explosió, afirmen les empreses que comercialitzen aquest producte, que consisteix en un lot que dóna a elegir entre diversos serveis sobre un tema concret: estades en hotels, balnearis, aventura, gastronomia, etcètera. Les companyies preveuen almenys triplicar la facturació aquest any perquè la seva presència s'ha estès a més punts de venda, cosa que ha contribuït a donar-les a conèixer. El boca a boca fa la resta.

Aquest producte no només es troba en agències de viatges com Eroski o Halcón, sinó també a El Corte Inglés, Fnac, Media Markt i PC City, entre altres centres. «Abans costava molt que la gent conegués el nostre producte, ara ja saben què és, i és més fàcil de vendre», diu Alberto García, responsable de màrqueting de Smartbox, empresa líder que va començar a Espanya el 2006. «El creixement és espectacular, cada any creixem el 200%», afegeix.

La Vida es Bella també ha ampliat la presència a més establiments. «Estem quasi a tot arreu i es nota en les vendes», diu el director, Tiago Machado, que aquest any facturarà entre 20 i 25 milions. Wonderbox té més de 750 punts de venda a Espanya, «i encara n'han de venir més», segons el director general, Pierre-

Louis Jezequiel, que assegura que «la distribució recolza a mort aquest mercat». L'empresa preveu facturar 100 milions d'euros aquest any a nivell global (també està a França, Itàlia, Bèlgica, Polònia i Suïssa) i quintuplicar les vendes a Espanya.

La quarta companyia, Plan B (facturarà 10 milions), té el suport del grup al qual pertany, Barceló, i la seva xarxa d'agències. Entre aquestes i altres tendes sobrepassen els 3.000 punts de venda. «Venem nits d'hotel on mai s'hauria imaginat abans, com les llibreries», explica Juan Margenat, director de Plan B.

Notícies relacionades

MÉS OFERTA / Fonts d'El Corte Inglés confirmen que aquest any tenen més oferta i que «és un producte amb molta sortida». Segons altres fonts, les companyies de capses regal s'emporten al voltant del 30% del preu final, però després n'han de donar una part al distribuïdor, que a vegades és més gran que el que es queden, de manera que en la pràctica, al final s'emporten un 10%.

Una caixa regal és un intangible, que és difícil de valorar. Aquí cobra importància la marca, segons el professor d'Esade Gerard Costa: «La distribució hi ajuda, perquè quan regales alguna cosa, busques que la marca sigui coneguda, així té més valor». Per Gonzalo Bernardos, vicerector d'Economia de la Universitat de Barcelona, aquests productes agraden perquè moltes vegades són per compartir -també el disfruta qui el regala- i perquè trenca amb el paper passiu del receptor, al donar-li la capacitat d'elegir. «Només falta que el consum sigui massiu, que s'aconseguirà aquest any», afirma.