CANVIS EN UNA DE LES ENTITATS D'ESTALVIS FUSIONADES

CatalunyaCaixa, nova marca de la segona caixa catalana

El consell aprova el nou nom i la identitat corporativa

Dues turistes passen davant d’un comerç de Barcelona el mes passat.

Dues turistes passen davant d’un comerç de Barcelona el mes passat. / JOAN PUIG

1
Es llegeix en minuts
OLGA GRAU
BARCELONA

Després d'uns quants mesos de deliberacions, la segona caixa catalana ja té nom i marca. CatalunyaCaixa serà el nom de la fusió de Caixa Catalunya, Manresa i Tarragona.

El consell d'administració de la nova entitat va aprovar ahir el nou nom comercial i identitat corporativa. Tot això serà presentat avui a la plantilla.

Una agència de publicitat externa, Interbrand, i un equip pluridisciplinar integrat per membres de les tres caixes que s'han unit han treballat al llarg d'alguns mesos en el projecte. L'arquitecte Claret Serrahima, vinculat a Interbrand, ha estat l'encarregat de realitzar la imatge de la marca.

L'equip gestor capitanejat per Adolf Todó no volia renunciar al nom «Catalunya». I això malgrat que va ser una imposició negociada amb les caixes de Manresa i Tarragona en el moment de la fusió. Totes dues volien evitar que l'operació tingués l'aparença d'una absorció en lloc d'una fusió entre iguals. És aquesta circumstància la que ha endarrerit una decisió sobre el nom de la nova entitat.

Notícies relacionades

Al final, la fórmula manté la paraula «Catalunya» i és pràcticament el mateix nom que la caixa fundada per la Diputació de Barcelona, controlada pel PSC, i presidida per Narcís Serra fins a la pròxima assemblea que se celebrarà a mitjans del mes de novembre.

Actualment l'entitat té obert un altre procés important: decidir qui serà el successor de Serra. L'objectiu és aconseguir un perfil més pròxim a un empresari o un acadèmic de prestigi amb llaços amb la societat civil catalana. En el fons del que es tracta és d'evitar un perfil polític com el de Serra, que va ser vicepresident del Govern amb Felipe González.