INAUGURACIÓ D'UN COMERÇ TECNOLÒGIC A BCN

Apple obre amb un gran xou la botiga de La Maquinista

Un centenar de persones van passar la nit a la porta de l'establiment

Els treballadors de la botiga d’Apple preparats, ahir, per donar la benvinguda als primers clients.

Els treballadors de la botiga d’Apple preparats, ahir, per donar la benvinguda als primers clients. / GUILLERMO MOLINER

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

L'ideal per a una empresa no és tenir clients, sinó fans. I si una companyia pot presumir de tenir fans i no clients, és la tecnològica Apple. Ahir, una vegada més, va quedar demostrat: més de 1.000 persones feien cua moments abans de l'obertura de la primera botiga de la firma a Espanya, ubicada al centre comercial La Maquinista. Apple va inaugurar l'establiment amb tota mena de luxes, amb un xou de visques i ovacions més propi dels Estats Units que de Barcelona.

Un centenar de persones havien fet nit al centre comercial esperant l'obertura de la botiga. «Sóc fan d'Apple, el meu primer producte va ser un Mac el 1992», va assegurar Raúl, el primer de la cua (va arribar a les 6.30 de la matinada de dijous, és a dir, més d'un dia abans de l'obertura). La firma no sembla oblidar-se de res, i durant l'última nit el personal de la botiga va repartir cafès, aigua i pastes entre els pacients fans-clients, a més d'oferir-los wi-fi i endolls gratis.

CRITS I CÀNTICS / Una hora abans de l'obertura, mig miler de persones feien cua vigilats per uns 40 treballadors de seguretat -alguns arribats dels EUA-. El personal de la botiga (més de 80 treballadors) no parava d'animar-los amb crits, càntics, taral·lejant cançons i fins i tot llargues excursions per fer xocar la mà dels que s'esperaven, un fet que va despertar més d'una cara de perplexitat entre altres clients del centre comercial. A les 10 en punt del matí es van obrir les portes, i els treballadors van formar un gran passadís per ovacionar els clients.

«El client és el primer. Volem que la botiga Apple sigui un gran punt de trobada», va assegurar el director general del negoci de botigues Apple, Steve Cano, vestit amb camisa i texans, al més pur estil Steve Jobs, el conseller delegat de la companyia. «En els altres establiments, l'experiència s'acaba quan el client compra un producte. A les botigues, Apple, en canvi, comença just després», va afegir.

Notícies relacionades

A l'establiment, d'uns 1.300 metres quadrats («és la botiga d'Apple més gran en centres comercials», va dir Cano), es poden trobar 130 productes diferents, entre ells l'iPhone 4 lliure, que es ven per primera vegada sense compromís amb un operador per 599 (16 Gb) i 699 euros (32 Gb). A més a més, hi ha un centenar d'iPads, iPhones, Macs i iPods per provar. També ofereix assessorament i assistència gratuïta, configuració d'equips, cursos, tallers per a escoles, wi-fi...

Però aquesta no serà l'única botiga d'Apple a Barcelona. «Obrirem 10 establiments a Espanya fins a finals del 2012», va assenyalar. «Buscarem les millors ubicacions, però aquestes botigues triguen més a gestar-se. Hi haurà més botigues a Barcelona», va afegir. Dissabte obrirà la del centre comercial Xanadú de Madrid.