QUATRE SESSIONS
L'Ajuntament de Solsona donarà cursos sobre com arribar a final de mes
Els serveis socials reben peticions de famílies amb ingressos però problemes econòmics
L'Ajuntament de Solsona ha anunciat avui que a partir del setembre posarà en marxa un servei d'orientació econòmica per ajudar aquelles famílies que, tot i tenir prou ingressos, els costa administrar l'economia domèstica i arribar a final de mes.
La iniciativa ha sorgit de la regidoria d'Acció Social i està finançada íntegrament a través d'una subvenció de la Secretaria per a la Immigració del Departament d'Acció Social i Ciutadania. Segons el consistori, en l'últim any els serveis socials de l'ajuntament han atès un volum considerable de persones que mai abans havien demanat ajuda perquè tenien uns ingressos importants, però que amb la crisi han vist minvar els seus sous.
"Es tracta de famílies que no saben arribar a final de mes per una gestió poc adequada de la seva economia domèstica. Per això els donem un cop de mà, amb un assessorament econòmic individualitzat, perquè aprenguin a realitzar una redistribució òptima dels seus recursos", explica la regidora d'Acció Social, Clara Agut.
Notícies relacionadesEl servei d'orientació econòmica anirà a càrrec d'una persona experta i estarà obert a tothom, encara que els usuaris hi hauran de ser derivats pels serveis socials, que faran una valoració de cada cas.
Cada família podrà assistir a un màxim de quatre sessions. "L'objectiu final d'aquest programa és millorar l'educació financera de les famílies a qui la conjuntura econòmica obliga a assumir un nivell de vida diferent", conclou Agut.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Mesures per al curs vinent Educació restringirà encara més l’ús de mòbils i pantalles als centres
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- Mobilitat Els taxistes activen una ofensiva contra els VTC a l’aeroport
- Ciència La mapa més gran de l’univers ja és a la xarxa: una finestra inèdita a l’origen i evolució de les galàxies
- Drets laborals Miguel Benito, expert en dret laboral, explica quina és la temperatura màxima a la qual ha d’estar el teu centre de treball: “És il·legal treballar amb aquesta calor”
- Accident aeri Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
- Relacions entre socis ERC admet que la negociació sobre finançament està «alentida» i en culpa Montero
- Entrevista Paco Pérez, psicòleg infantojuvenil: «Veig nens de set anys que demanen als seus pares anar al psicòleg»