La decisió dels empresaris

ENRIC EZQUERRA (GRAN CONSUM) :«Bona part dels productes no patiran cap mena de variació»

Que el client s¿assabenti o no de la pujada de l¿IVA dependrà de si l¿empresari decideix traslladar directament l¿increment de l¿impost apujant els preus o si, contràriament, assumeix la càrrega retallant els seus propis marges per evitar que es produeixi la temuda recaiguda del consum. La situació en què es troba cada sector econòmic i cada negoci en particular decantarà la balança per una opció o altra.

Per Josep Maria Berengueras, Antoni Fuentes i Sonia Gutiérrez.

«Bona part dels productes no patiran cap mena de variació»_MEDIA_1

«Bona part dels productes no patiran cap mena de variació»_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts

La compra d'alimentació i drogueria és un acte d'alta freqüència, i per aquest motiu els lineals dels supermercats seran uns dels primers llocs on els consumidors podran comprovar la pujada (o no) de l'IVA. «No esperem que es produeixi cap efecte d'anticipació de compra en aquests últims dies de juny i tampoc esperem que es produeixi una reducció en la demanda dels clients a partir de l'1 de juliol», explica el director general i conseller de Condis, Enric Ezquerra. «Una bona part dels productes no patiran cap mena de variació, o perquè no els afecta la pujada, o perquè des de la distribució s'intentarà fer repercutir tan poc com sigui possible aquest increment», afegeix.

Notícies relacionades

Segons l'opinió d'Ezquerra, els consumidors no s'han de preocupar, ja que l'actual dinàmica del sector (molta competitivitat en preus, ofertes i promocions entre cadenes) està exercint una pressió a la baixa sobre els preus. «El resultat, amb IVA o sense, serà que a finals d'any els preus hauran baixat respecte als que teníem el dia 1 de gener de 2010», assenyala.

Des de començaments d'any, Condis ha rebaixat els preus una mitjana del 0,95%, una tendència que s'espera que continuï fins a finals d'any i que és similar a la d'altres empreses de distribució.