RETALLADA dels tipUs d'interès
L'euríbor baixa 4 punts en un any i tanca l'agost en l'1,33%
La quota de la hipoteca mitjana subscrita fa un any baixarà 300 euros

Gràfic amb l’evolució de l’euríbor.
L’euríbor, l’indicador més utilitzat per al càlcul d’hipoteques, va tancar al mes d’agost amb un nou mínim històric, de l’1,334%, el sisè consecutiu, quatre punts inferior al de fa un any, del 5,323%.
D’aquesta manera, la hipoteca mitjana subscrita fa un any –d’uns 137.000 euros, a 25 anys i a un tipus d’interès d’euríbor més 0,75 punts– tindrà un abaratiment mitjà en la seva quota mensual d’uns 300 euros (3.600 euros a l’any), ja que quan es revisi el tipus d’interès passarà de 888 a 585 euros. Les revisions es produiran de manera oficial un cop que el Banc d’Espanya confirmi la dada del mes d’agost, els pròxims dies, i que el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ho publiqui.
Notícies relacionadesL’indicador acumula ja 11 mesos seguits de baixades, que van començar l’octubre del 2008, coincidint amb la caiguda de la firma de banca privada nord-americana Lehman Brothers i el canvi de la política monetària per part del Banc Central Europeu (BCE). Encara que la mitjana de l’euríbor d’agost va ser de l’1,334%, ahir –últim dia del mes– va tancar en l’1,304%, una dada que fa esperar noves retallades.
Amb un tipus oficial del BCE en l’1% i el pronòstic, per part dels analistes, que l’autoritat monetària europea emprendrà noves retallades a finals d’any, la majoria dels experts preveuen que l’euríbor prosseguirà el camí a la baixa en els pròxims mesos, fins a un nivell del voltant de l’1% a finals d’any.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents