Silver Sanz, Material elèctric i electrònica
Piles per a tota la vida
Julio Sanz va fundar fa més de mig segle Silver Sanz, dedicada a la comercialització de material elèctric i electrònica. Distribueix les marques Varta, Remington i Meizu

Julio Sanz (al centre), amb la seva família a la seu de Silver Sanz. /
L'experiència és un grau, i si no que l'hi preguntin a Julio Sanz (Barcelona, 1922). Forjat en mil i una batalles, camp de concentració pel mig inclòs, encara es presenta avui, cada dia, a l'empresa que va fundar el 1956, Silver Sanz. "No treballo", s'afanya a dir, "només vinc a llegir el diari". Però li agrada estar present en la presa de decisions de l'empresa, dedicada a la importació, distribució i comercialització de material elèctric i electrònica. La companyia disposa d'un catàleg de més de 3.000 referències, la més famosa, les piles Varta.
Silver Sanz és, sobretot, una empresa familiar. Hi treballen tres generacions de la mateixa família: Julio Sanz, fundador i president; la seva filla Chari Sanz, directora de producte; el seu gendre Juanjo Vilaseca, director general, i dos néts, Christian Vilaseca, director comercial, i Daniel Vilaseca, director de màrqueting. També hi està present Boni, el gos, "que és qui mana realment". El futur sembla assegurat, però el passat es remunta fins al 1956, la data en què Julio, juntament amb una secretària i un comptable, va muntar l'empresa.
L'esforç va donar aviat els seus fruits. Va ser pioner viatjant a Àsia a fer negocis d'electrònica, d'on va començar a importar productes diversos. Per exemple, va arribar a ser l'importador número u d'Espanya de llanternes, assegura Christian. "Es va fer famós entre els proveïdors xinesos", fa broma. I això que no sabia anglès.
El 1981 van firmar un acord per distribuir una de les seves marques més famoses, les piles Varta; i el 2004 l'empresa va contractar la distribució a Espanya de Remington, aparells electrònics per a la bellesa i la cura personal.
Fa un parell d'anys van crear una divisió per a les noves tecnologies, "adaptant l'empresa als nous temps". Silver Hi-Tech va començar a vendre targetes de memòria i lectors (SD, Compact Flash), llapis de memòria i concentradors (hubs) d'USB. I aquest any, gràcies a un acord d'exclusivitat, han començat a distribuir articles de Meizu, marca xinesa famosa per llançar productes amb una semblança increïble, per dir-ho així, amb els d'Apple. Els productes es poden trobar en 20.000 tendes espanyoles, entre elles grans cadenes. A l'empresa hi treballen 160 persones, i la facturació aquest any serà d'uns 27 milions d'euros.
"Estem mirant d'afegir al catàleg productes com bombetes ecològiques, a més d'intentar arribar més al canal de distribució de súpers alimentaris", assenyala Christian. A més, negocien amb Vodafone i Movistar la venda del Meizu M8, un telèfon similar a l'iPhone.
- Salut Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Fórmula 1 Màxima assistència a la carrera d’F1 a Montmeló en l’últim «GP d’Espanya» a Barcelona
- Adeu al mite del professor nadiu
- Disturbis «El salvatgisme d’una minoria de bàrbars»: Dos morts i més de 500 detinguts a França durant les celebracions del PSG
- Reforma profunda El zoo de Barcelona projecta reduir espècies i ajuntar-les en àrees que recreïn els seus hàbitats
- Acte a l’Escola Industrial Catalunya es proposa ampliar els seus polígons industrials per atraure més inversió estrangera
- Relacions entre socis ERC reconeix avenços amb el PSC en finançament i Rodalies, però demana concrecions: «El temps corre»
- Violència de gènere Crim brutal a Sentmenat: «Discutien molt, ell era molt masclista i ella s’havia cansat de mantenir-lo»
- Cop a una banda que robava DNIs, es disfressava com les víctimes i els retirava diners del banc
- «LAMINE COBRA EL QUE MEREIX» Guardiola desitja que Flick duri «molts anys al Barça»