Luxury Market: Una fira per a milionaris

Cita de luxe a Peralada

L'empresa de Girona Dajuca Events ha impulsat la primera mostra d'articles dirigits a rics que se celebra a Espanya perquè considera que és un mercat en auge

2
Es llegeix en minuts
FERRAN COSCULLUELA
PERALADA

Desacceleració, crisi immobiliària, augment de la desocupació, increment de la morositat i la inflació... La conjuntura econòmica actual no sembla que sigui el millor marc per impulsar una fira dedicada al luxe i a l'ostentació. No obstant, aquesta opinió no és compartida pels promotors de Luxury Market, la primera mostra d'Espanya per a milionaris, que ahir va tancar les portes al Castell de Peralada (Alt Empordà).

Els elegants jardins del castell casino han acollit durant dos dies els expositors de 40 marques exclusives, els articles dels quals només estan a l'abast de ben pocs. Empreses de sectors tan diversos com automoció, nàutica, transport aeri, art, mobiliari, joieria, alta costura i decoració, entre altres, han compartit espai a Peralada, en un afany d'augmentar la seva cartera de comandes.

Un acte social

Daniel Tulsà, Joan Cabrillana i Carles Sanz, socis de Dajuca Events, empresa promotora de la fira, no tenen dubtes sobre el seu èxit:"Es tracta d'un mercat molt específic--va reconèixer Sanz--, però els últims anys ha tingut un creixement exponencial malgrat la crisi". A tall d'exemple, citen l'auge d'altres mostres semblants, com laMillionaire Fair, tota una festa per als amants de ladolce vita, que se celebra en cinc grans ciutats: Amsterdam, Kortrijk, Cannes, Munic, Moscou, Istanbul i Shanghai.

Als organitzadors de Luxury Market tampoc els fa perdre la son els beneficis econòmics que hagin pogut aconseguir els expositors."L'objectiu d'aquest tipus de trobades no és tant la venda directa --va explicar Tulsà--com crear un marc propici per a l'intercanvi de clients entre els sectors del luxe". Sanz va afegir que, més que una mostra comercial, la fira és"un esdeveniment social, un punt de trobada per poder prendre una copa mentre s'admiren articles de molta qualitat".

Salta a la vista que es tracta d'un saló poc convencional. Res d'estands plens de gom a gom, megafonies molestes o moquetes cridaneres d'un sol ús. No fan ofertes ni descomptes. I en el càtering tampoc hi tenen entrepans. Per a més inri, se celebra en dies laborables i el seu horari és ideal per a noctàmbuls (de 17 a 23 hores); s'hi accedeix amb invitació (encara que també es podien adquirir entrades al mòdic preu de 200 euros), i durant el recorregut pels pavellons (en aquest cas només n'hi havia un), els visitants són complimentats ambdelicatessende La Cuina de l'Empordanet, pernil 5 Jotas, i altres minúcies com ostres marinades.

Notícies relacionades

Per evitar que els clients s'estressin, el recinte està amenitzat amb música de cambra i jazz en directe. Però és un error pensar que Luxury Market és una fira còmoda. A l'hora de comprar s'han d'enfrontar a decisions difícils, com escollir entre un Aston Martin, un Ferrari o un Maserati, o encertar-la amb el model de iot Beneteau amb l'eslora més apropiat per al nostre amarratge.

Encara que el súmmum de la dificultat arriba quan es tracta d'escollir entre la"meravellosa vil.la"de la Costa Blanca (2 milions), l'"exquisida residència"de Granada (3 milions) o la"fantàstica mansió"d'Empuriabrava (2 milions). Totes elles gestionades per la immobiliària Engel & Völkers. Però aquesta angoixa consumista no és compartida per tots. Alguns il.lustres visitants del saló, que van elogiar la "valentia" de Dajuca Events a l'impulsar aquesta fira, els van demanar que la pròxima edició"portin més articles".