Alexander Ruckensteiner, Fundador de Bluespace
Reivindicació de la senzillesa
Dirigeix la primera cadena de trasters a Espanya per nombre de centres.
Admira els models de negoci sense pretensions. Per això va optar per un sector útil encara que sense glamur

Alexander Ruckensteiner. /
L'austríac Alexander Ruckensteiner (41 anys) és fundador, amb el francès Arnaud Ripert, de la cadena de trasters d'última generació Bluespace, que amb 11 centres és el principal operador d'aquest mercat a Espanya. Ruckensteiner reivindica les coses simples. I ho fa malgrat haver-se doctorat al MIT (Massachusetts Institute of Technology), on a les seves aules han madurat tants artífexs del canvi tecnològic. En el que creu aquest austríac arrelat a Catalunya és en la força del"monoproducte",una herència del seu pare, que fabricava jaquetes tiroleses:"Sóc un enamorat del producte simple. Com Coca-Cola. O Red Bull, que va posar en marxa un compatriota",diu en al.lusió a l'emperadorde les begudes energètiques, Dietrich Mateschitz.
Bluespace és un negoci senzill --es tracta de llogar espai--, i això no vol dir que sigui fàcil. Ruckensteiner desxifra la paradoxa:"Quan vam fundar el negoci el 2002 hi havia molt escepticisme; encara avui només el 2% de la població espanyola coneix el producte".
Aquest emprenedor fa una analogia amb el sector del menjar ràpid, que va entrar amb timidesa a Espanya i que, amb el temps, s'ha popularitzat. Bancs i entitats de capital risc han confiat en les seves estimacions:"El 2007, just abans de la crisi subprime, vam rebre una línia de crèdit hipotecari de l'alemany Hypo Real State per 120 milions d'euros".El fons dels EUA Pramerica, que va entrar en l'accionariat el 2005, va augmentar capital l'any passat i ja en controla el 76,2%. Pramerica participa en cinc empreses del sector, entre les quals hi ha Big Yellow, líder al Regne Unit amb 62 centres."L'objectiu és arribar a 50 centres a Espanya en un termini d'entre tres i cinc anys".
Notícies relacionadesRuckensteiner s'ha mogut en els sectors més variats --esquís, embalatges, trasters--, una predisposició que potser està relacionada amb una de les seves principals aficions, la muntanya, un entorn desagraït amb la gent molt ben acostumada."Sóc guia de muntanya professional pel meu país, un títol més difícil que aconseguir que el doctorat en MIT".Només en una ocasió va aconseguir unir oci i negoci:"Em van encarregar la reestructuració d'un fabricant austríac d'esquís".A Espanya hi va arribar com a director general de la filial del grup d'embalatge Frantschach Mondi.
El 2001 es va prendre un any sabàtic a Catalunya. Llavors es va proposar un negoci, elself storage, d'èxit als EUA. ¿Per què no havia entrat ningú en aquest mercat a Espanya? La pregunta feia por però, com qui s'endinsa a la muntanya, es va arriscar per trobar-ne la resposta.
- Fiscalitat ¿Quines despeses del cotxe em puc desgravar en la declaració de la renda?
- Pensions Natalia de Santiago sobre la jubilació: «Tenim un problema si deixem els diners quiets al banc»
- INvestigació A la presó el matrimoni que tenia tancats els seus tres fills a Oviedo
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Successos Detinguts tres menors a Mataró per la brutal agressió a un adolescent
- Papanikolaou i Fournier deixen el Madrid sense ‘final four’
- "A mi em pots jutjar pel meu rendiment, però no pel meu cos"
- Paula Crespí: «Les medalles són allà, és clar, però no donen vides extra»
- El Barça acaricia la Lliga després de derrotar el Llevant Badalona
- El futbol espanyol acomiada Manolo i el seu bombo