ESTUDI DE FACUA
Yoigo i les operadores virtuals d'Eroski i Carrefour ofereixen les tarifes més barates

Usuaris de mòbil.
L'arribada al mercat de les telecomunicacions de noves companyies com Yoigo i d'operadors mòbils virtuals com Eroski Móvil i Carrefour Móvil ha suposat l'aparició de noves tarifes que, en alguns casos, són fins a un 67% més barates que les que ofereixen les tres grans operadores.
La Federació de Consumidors en Acció (Facua) ha dut a terme un estudi comparatiu sobre les tarifes de veu de Movistar, Vodafone, Orange i Yoigo, i també dels nous operadors mòbils virtuals Eroski Móvil, Carrefour Móvil, Pepephone, Lebara Móvil i Happy Móvil.
Segons ha explicat avui en roda de premsa el portaveu de la Facua, Rubén Sánchez, l'operador amb els preus més baixos en termes generals és Eroski Móvil, seguit de Yoigo i Carrefour Móvil en el cas de les seves tarifes de postpagament.
La mateixa trucada, entre 0,30 i 0,91 euros per minut
Una trucada de dos minuts costa amb l'operador més econòmic (Eroski) 0,30 euros més IVA, el 67% menys que els 0,91 que suposa amb la targeta única 24 hores de Movistar, que té la tarifa més elevada en prepagament. El preu està un 52% per sota dels 0,63 euros que costa amb la tarifa més cara en postpagament, el pla Libre d'Orange. La mateixa trucada val amb Yoigo 0,36 euros --igual que Carrefour Móvil per postpagament--, amb Pepephone, 0,39; amb Lebara Móvil, 0,47, i amb Happy Móvil, 0,49 euros.
Pel que fa a l'establiment de trucada, Eroski és l'única que no el cobra --almenys per als usuaris que es donin d'alta abans del 20 gener--, mentre que la resta facturen una quantitat que la que Facua considera excessiva i que ha denunciat davant les autoritats de Consum.
Yoigo i Carrefour Móvil cobren 0,12 euros per aquest servei, mentre que la resta, 0,15 (excepte els plans Vitamina Clàssica de Vodafone, que cobra 0,12 euros). La Facua ha recordat que l'establiment de trucada és dels pocs serveis regulats i que ha de tenir un preu que justifiqui els seus costos reals, fet que segons la federació ara no passa.
Confusió dels usuaris
La federació de consumidors considera "vergonyós" que l'Institut Nacional de Consum no intervingui en l'assumpte argumentat que no té competències sobre aquesta matèria, un fet que la federació ha denunciat davant el Defensor del Poble.
Notícies relacionadesSánchez ha criticat l'elevat nombre de plans tarifaris que ofereixen Movistar, Vodafone i Orange ja que, segons el seu punt de vista, l'objectiu és confondre els usuaris amb tarifes "trampes". Els preus baixos per unes trucades es compensen amb imports molt elevats per a altres, i així hi ha plans en què determinades trucades costen 0,65 euros per minut.
El portaveu de la Facua ha recordat que, a més, aquestes diferències de preu no es tradueixen en una qualitat superior del servei ja que, per exemple, l'atenció al client de Movistar, Orange i Vodafone "si s'esforcen, encara ho poden fer pitjor".
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles