IMPACTE DE L'INCREMENT DE LES ENERGIES ALTERNATIVES
L'auge dels biocarburants dispararà els preus agrícoles
Un informe de l'OCDE i la FAO preveu pujades fins a "nivells històrics"
L'auge dels biocarburants tindrà un impacte indubtable. Un informe de l'OCDE i de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació (FAO) preveu que els preus agrícoles es mantindran d'aquí al 2016 per sobre "dels seus nivells històrics d'equilibri".
En l'últim informePerspectives de l'Agricultura,les dues organitzacions revisen a l'alça les seves projeccions a causa en gran mesura de l'èxit dels biocarburants. Aquesta variable, diuen, "constitueix un canvi de la situació respecte a la que prevalia anteriorment als mercats".
El "nivell elevat" actual de molts productes agrícoles es deu en gran mesura a "factors de caràcter puntual", com la sequera, però hi ha altres elements que també hi han influït, com l'emergència dels biocarburants, la creixent demanda de certs països emergents i la reducció de les subvencions per mantenir els preus, assenyalen.
Encara que "ningú sap si les bio-
energies tindran un efecte estructural durador als mercats agrícoles", els autors de l'informe aventuren que es dedicaran creixents volums de blat de moro als EUA, colza a la Unió Europea (UE) i sucre al Brasil per produir etanol o biodièsel. Al Brasil, per exemple, es calcula que el 2016, la producció d'etanol serà d'uns 44.000 milions de litres, cosa que significa el 145% més que el 2006.
L'OCDE i la FAO adverteixen que la pujada dels preus agrícoles per la demanda de biocarburants "és problemàtica en particular per als països en desenvolupament importadors nets d'aliments i per a les poblacions pobres de zones urbanes", a més que augmentarà els costos per als ramaders.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"