COMPROMíS DE NO DIVIDIR LA CADENA
Eroski compra el 75% de Caprabo per 1.125 milions d'euros
Eroski ha comprat el 75% de la companyia catalana Caprabo en un acord tancat aquesta matinada, amb el qual amplia la seva xarxa comercial amb 500 establiments i 15.000 treballadors, segons han confirmat fonts de l'empresa pertanyent a MCC. El preu pagat ha estat fixat en 1.125 milions d'euros.
El 25% restant de l'empresa familiar d'alimentació quedarà en mans dels fundadors --que fins ara disposaven del 80%-- i de La Caixa.
Les mateixes fonts, que han expressat la seva satisfacció per l'"excel·lent notícia", han afirmat que Eroski s'ha compromès a conservar la marca i a no dividir la cadena. "En els llocs on la penetració del mercat de la marca sigui hegemònica, es mantindrà", segons han assenyalat.
Després de la compra de Caprabo, el grup Eroski passarà a comptar amb més de 2.300 establiments que exhibiran les marques Hipermercats i Supermercats Eroski, Eroski City, Eroski Center i Caprabo.
Procés de venda
Les famílies Bonet, Elías i Carbó, accionistes majoritaris de la cadena, amb el 80% del capital, (20% restant La Caixa), van decidir iniciar a principis d'any un procés de venda de la companyia. El termini per a la presentació d'ofertes va finalitzar el dia 29 de maig.
Notícies relacionadesA més d'Eroski, s'apuntaven com a possibles grups compradors Carrefour, Auchan, El Árbol o el fons d'inversió Permira. Caprabo és propietària de 569 supermercats i la seva plantilla s'eleva a més de 17.000 treballadors a tot Espanya.
L'empresa catalana de distribució va tancar l'exercici 2006 amb un benefici net de 7,5 milions d'euros, davant les pèrdues de 32,5 milions registrades el 2005.
- L’empresa Corominas deixa un deute de 200.000 euros
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Crisi sanitària Illa donarà explicacions sobre la pesta porcina al Parlament a petició pròpia després del veto al pla de Junts
- A Sevilla Hisenda es compromet a publicar les balances fiscals en ple pols pel finançament autonòmic
- Entre el 18 i el 22 de desembre La Generalitat, l’AMB i Barcelona decidiran les tarifes del 2026 del transport públic una setmana abans de Nadal
- Recurs a la comissió de garanties Els crítics d’ERC a Barcelona impugnen el congrés per elegir el nou líder
