DEBAT SOBRE L'AMPLIACIÓ DE L'AEROPORT BARCELONÍ
Gavà pressiona AENA per les pistes del Prat
L'alcalde tem que amb la nova terminal augmentin els sorolls
L'alcalde de Gavà (Baix Llobregat), el socialista Joaquim Balsera, va reclamar ahir a AENA que la posada en marxa de la nova terminal sud de l'aeroport de Barcelona, la coneguda com a T-Sud, respecti el funcionament actual de les pistes de la instal.lació aeroportuària que s'aplica des del 26 d'octubre passat i que minimitza el soroll del pas dels avions per les poblacions limítrofes (Viladecans, Gavà i Castelldefels).
Joaquim Balsera va advertir que l'aeròdrom barceloní passarà de les 60 o 65 operacions per hora (enlairaments i aterratges) que es registren actualment, a més de 90 moviments per hora quan entri en funcionament la nova terminal. L'alcalde de Gavà considera que AENA podria estar interessada que les dues pistes principals es fessin servir de manera simultània al 50%, cosa que tornaria a originar els problemes acústics que van ser denunciats pels veïns.
El primer regidor va assenyalar, en unes declaracions concedides a Europa Press, que l'ens encarregat dels aeroports espanyols ha de fer una distribució dels slots (drets de vol) que tingui en compte aquesta problemàtica i que no concentri totes les sortides o aterratges en les franges horàries més comercials, sinó que les distribueixi al llarg del dia per fer una operativa correcta.
Des del dia 26 d'octubre passat, l'aeroport del Prat (que compta amb dues pistes paral.leles i una de transversal), funciona mitjançant el sistema denominat de pistes segregades (no independents). Això suposa que els enlairaments es facin per la tercera pista (que és més curta) amb un gir posterior cap al mar i que tots els aterratges tinguin lloc per la pista principal des de la zona marítima que dóna a la Zona Franca. AENA va invertir 18 milions d'euros per posar en marxa aquest sistema.
INVERSIONS AENA
ha anunciat noves inversions a l'aeroport del Prat. Es tracta, per un costat, de les obres de reconstrucció de la Granja de la Ricarda, unes antigues naus (incloses en el catàleg del patrimoni arquitectònic del Prat de Llobregat) ubicades dins del perímetre afectat per l'ampliació de l'aeròdrom. Durant aquelles obres, AENA va recuperar els components estructurals i decoratius de la granja, que serviran ara per reconstruir l'edifici. El projecte tindrà un cost de 3,2 milions d'euros i el termini d'execució tindrà una durada de 18 mesos. L'ens aeroportuari també ha aprovat licitar les obres de construcció d'un edifici destinat a Centre Cultural Aeronàutic, que fomentarà la divulgació de la història de l'aeronàutica. El seu cost pujarà a 3,5 milions.
- Assalt Sirera denuncia el robatori d’objectes de la guantera de la seva moto al barri de Sant Antoni
- La febre pel k-pop s’expandeix per Barcelona
- La denúncia Un suposat paredó franquista es manté oblidat a l’exterior del castell de Montjuïc
- Destinacions de vacances atípiques ¿Viatjar a països en guerra? D’Israel i Rússia a Tailàndia i Cambodja, així impacten els conflictes en el turisme
- Salut mental El 2% dels malalts mentals greus es neguen a ser atesos: «Sense una solució, els aboquem a la presó o al cementiri»
- TRÀMIT URGENT El Barça ja ha enviat l’informe mèdic de Ter Stegen a LaLiga
- Reportatge El fantasma de Notre-Dame sobrevola la mesquita catedral de Còrdova: un passeig per l’emblemàtic temple l’endemà de l’incendi
- Assalt Sirera denuncia el robatori d’objectes de la guantera de la seva moto al barri de Sant Antoni
- La denúncia Un suposat paredó franquista es manté oblidat a l’exterior del castell de Montjuïc
- Destinacions de vacances atípiques ¿Viatjar a països en guerra? D’Israel i Rússia a Tailàndia i Cambodja, així impacten els conflictes en el turisme