PLANS SOBRE LES INSTAL.LACIONS DEL PRAT
Clickair també aspira a volar des de la T-Sud
El director de la filial d'Iberia defensa la privatització dels aeroports
Cruz veu "difícil" que hi hagi més rutes intercontinentals des de Barcelona
Al director general i primer executiu de Clickair, Álex Cruz, li agradaria que la seva aerolínia estigués ubicada a la nova terminal sud del Prat. Encara que el trasllat no el compensaria si comporta el cost de pagar "un preu polític", va explicar ahir.
El fet que el 20% d'aquesta aerolínia de baix cost sigui propietat d'Iberia ha provocat uns quants maldecaps al seu director general. "Hi ha polítics que no saben que no som 100% d'Iberia", es va lamentar. Però l'estratègia futura de Clickair passa per convertir-se en la companyia "preferida" de Barcelona, un fet que es veurà a partir de l'estiu quan estiguin en marxa totes les rutes previstes, "moltes més de les que feia abans Iberia".
Cruz reconeix que, per a qualsevol companyia, seria enormement atractiu estrenar una terminal com la T-Sud perquè suposa tenir serveis més moderns. "Però no sé el preu polític que té i si, a canvi, hi ha un cost que m'impedeix créixer", va aclarir ahir a Madrid.
"Clickair vol anar a la T-Sud però hi ha molta polèmica i no hi vull entrar --va dir--, no vull lluitar per estar en la terminal fent enfadar tothom. El meu interès és augmentar les freqüències a Barcelona i la T-Sud és secundària".
Una altra de les qüestions que per a Cruz no estan clares és que alguna companyia pugui constituir unhubal Prat per fer connexions intercontinentals com ha assegurat Spanair en al.lusió a Star Alliance. "El que digui això s'està mullant molt, ja que no se sap què pot passar en el futur. Barcelona és una ciutat gran però obrir noves rutes intercontinentals és complicat i requereix una gran inversió".
CONNEXIONS DIFÍCILS A
més, el director general de Clickair --que fins ara exercia d'assessor de companyies aèries a Accenture-- considera "estrany" que aerolínies estrangeres vulguin un centre de vols intercontinentals en un país que no és el seu. En la seva opinió, les connexions amb altres vols comporten molts costos, encara més per a companyies que ofereixen preus baixos.
El màxim executiu de Clickair es va manifestar partidari de la privatització dels aeroports per augmentar la competència i rebaixar els costos. Segons va explicar, hi ha aeroports europeus que paguen a les aerolínies cinc euros per passatger per atraure nous operadors.
En aquest sentit, Cruz va augurar un canvi de cicle en el negoci aeri que començarà a finals del 2007 o principis del 2008. La competència augmentarà amb l'entrada de més operadors, més avions i més rutes, cosa que beneficiarà el client però complicarà les coses a les aerolínies.
Notícies relacionadesEl més lògic serà que tanqui alguna companyia de baix cost a Europa i que es produeixin algunes operacions de fusió. Cruz es va mostrar segur que només sobreviuran les companyies que aconsegueixin tenir uns costos més baixos. I això és incompatible amb augmentar els serveis als viatgers com fan algunes aerolínies de baix cost.
Clickair assegura que continuarà en la via de tenir els menors costos del sector --ara només els millora la companyia Ryanair-- i que "només oferirà els serveis que el client estigui disposat a pagar a un preu raonable". Pel que fa als ingressos, Cruz va negar els rumors que apunten que l'aerolínia va malament i va assegurar que la facturació està per sobre del previst en el pla de negoci.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- TELEVISIÓ I MAS ¿Substitut? El pitjor possible
- Barcelona, protagonista La Central obre la seva nova llibreria a Consell de Cent
- Mundial de MotoGP Marc Márquez aconsegueix que els rivals el vegin imbatible
- La ronda francesa Sense Juan Ayuso no hi ha paradís al Tour
- Waterpolo Espanya s’ensorra davant Hongria i lluitarà pel bronze contra els EUA