CONTENCIOSOS
Madrid torna a impugnar el trasllat de la CMT a BCN
La Comunitat de Madrid ha tornat a recórrer davant el Tribunal Suprem el trasllat de la seu de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) a Barcelona, decisió que ja va ser anul.lada per l'alt tribunal per problemes de forma el novembre passat i que el Govern espanyol va tornar a ratificar amb un nou decret, al desembre.
El recurs del Govern d'Esperanza Aguirre sosté que aquest trasllat "vulnera l'estatut madrileny d'autonomia que estableix la seu de les institucions i els organismes generals de l'Estat a Madrid", que també "la Constitució" reconeix. L'article sisè de l'estatut, al qual al.ludeix el recurs, assenyala "la condició de capital de l'Estat i la seu de les institucions generals".
Aquest recurs sosté que també "vulnera l'Estatut dels Treballadors" perquè "no respecta els requisits establerts per a un trasllat col.lectiu" i també perquè "es vulneren els límits de la potestat discrecional d'autoorganització de la CMT, com també la independència i l'autonomia d'aquest trasllat".
SENSE SORPRESES
Fonts de la CMT no van mostrar sorpresa ahir pel nou debat judicial i van ratificar el seu convenciment que aquest organisme es quedarà a Barcelona.
La Comunitat de Madrid ja havia anunciat la intenció de recórrer el trasllat, que el Govern central defensa com una part d'"un nou model d'Estat" més descentralitzat. Madrid ja va recolzar els treballadors quan van protestar pel trasllat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026