NEGOCIS D'INTERNET

Madrid guanya a Barcelona la partida per la seu de MySpace

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / BARCELONA

Madrid serà la seu espanyola de MySpace, la comunitaton linede pàgines personals (blocs) que és la segona pàgina més vista de tot internet, segons algunes estadístiques. Els executius de la companyia han desestimat Barcelona, que competia amb la capital espanyola per aconseguir que s'implantés a Espanya. La companyia, part del grup Fox Interactive Media i vinculada al magnat australià Rupert Murdoch, va iniciar l'any passat una expansió europea que el va portar a obrir una versió de la pàgina en castellà, que encara està en proves. Ara, busca directius per a la seva futura seu de Madrid.

Una campanya ciutadana a internet, articulada al voltant del bloc Barcelonawantsmyspace (Barcelona vol MySpace), va aconseguir en dos mesos 235 adhesions, entre missatges i vídeos de suport, per intentar inclinar la decisió dels directius de l'empresa, per als quals també van filmar un primer episodi d'una sèrie de televisió.

La web ensenya perfils de "gent amb talent que mostra que Barcelona té capital humà per atraure una empresa com aquesta", explica Doris Obermair, una de les promotores de la iniciativa, que pretenen repetir per aconseguir una seu espanyola d'Amazon, una altra empresa de la qual asseguren que té plans d'expansió a Espanya.

Notícies relacionades

MÉS QUE SOL I PLATJA

La campanya perseguia cridar l'atenció sobre la falta de grans companyies d'internet a Barcelona, en detriment de Madrid, que està concentrant la major part del negoci. "Yahoo o Google estan a Madrid. Aquí hi ha un laboratori de Yahoo, però poc més, i en aquesta ciutat hi ha molt talent, no només sol i platja", assenyala Obermair.