Empreses

Un famós a la festa

PREPARA ACTES CORPORATIUS

Ofereix a grans empreses i particulars el guió dels actes i les convencions que desenvolupen i intervenen en la contractació de famosos per presidir-los

2
Es llegeix en minuts
ANA R. CAÑIL / MADRID

Els accionistestres amics han donat cos a la iniciativa.

La seva experiència mediàticas'inicia en programes de TV.

Cobren30.000 euros per acte.

Circodelia és la idea de quatre joves que no passen dels 35 anys. Un dia es van adonar que a les grans empreses cada vegada els agradava més tenir un famós a la seva gala o esdeveniment de l'any, en els cursets dels directius, i fins i tot asseure una estrella a la seva taula.

José Antonio García Acosta, 33 anys, és el gerent d'aquest projecte empresarial."Vaig estar cinc anys treballant a Pasapalabra, a producció. Altres amics i jo ens vam adonar que les empreses volien comptar amb famosos i que ens preguntaven sobre el tema, perquè coneixíem tot el panorama artístic nacional. I ens hi vam posar",explica.

Quatre companys van posar 3.000 euros cadascun"perquè el nostre capital era la nostra agenda de contactes i el telèfon mòbil".Tampoc aspiraven a grans sous, amb 2.000 euros per cap, es conformen. Per ara.

Quan les grans empreses van començar a trucar-los perquè busquessin un famós o els donessin alguna idea per incloure continguts d'oci en els seus esdeveniments empresarials, van dissenyar la seva oferta completa."Oferim tot el panorama artístic nacional",diu José Antonio. ¿Això vol dir que Ana Belén pot clausurar una reunió d'empresa o un sopar d'aniversari cantant?"S'ha de tenir en compte les agendes de les estrelles, però el nostre client pot estar segur que arribarem fins a Ana Belén i l'hi proposarem",respon el gerent de Circodelia.

Una altra màxima de la seva companyia és portar"espectacle"al formal món empresarial."Muntem els esdeveniments com una gala de televisió, amb presentadors, famosos o gent molt coneguda".Parlen amb l'empresa que els ha contactat i treballen amb la seva cultura corporativa, amb el contingut del discurs del primer o del segon executiu, amb els vídeos i la publicitat, i els demanen instruccions sobre el missatge que volen donar.

"Es tracta d'evitar gestions als departaments de màrqueting i relacions institucionals. Ho donem tot fet, menys el càtering. Només proporcionem la part artística",aclareix García Acosta.

El primer gran sarau que va organitzar l'empresa va ser el llançament del Citroën C2, a Santander. Hi van portar Juan Imedio i Carmen Machi, la protagonista d'Aida. Va sortir bé, i aprofitant que l'avui gerent de Circodelia coneix tots els monologuistes d'El Club de la Comedia,van decidir llançar-se.

L'últim esdeveniment ha estat preparat per a l'Ajuntament d'Arganda, una de les ciutats dormitori de Madrid."Hi portem Óscar Martínez el ros del programa d'Ana Rosa Quintana a Tele 5 i Estela Jiménez, de Mira quién baila".

Un altre èxit d'organització va ser la gala del premi de les Arts i les Ciències de la Comunitat de Madrid, amb Plácido Domingo, José Luis Garci, Albert Boadella i Rafael Canogar entre els premiats. L'empresa Circodelia es va encarregar de preparar des del guió fins a la posada en escena, amb Juan Ramón Lucas com a presentador.

Notícies relacionades

La cupletista

També preparen i porten a terme un altre tipus d'esdeveniments. Fa uns mesos es va jubilar un alt càrrec de la direcció de la multinacional alemanya Siemens:"El senyor era un admirador d'Olga Ramos, la cupletista, i la vam dur al seu comiat".A José Antonio García li importa destacar que ells no són agents de cap artista ni de les agències. Ofereixen programes complets. Unpackmitjà, amb guió i un famós (tot i que depèn del seu perfil) pot costar 30.000 euros, encara que"tot és negociable",matisa el flamant gerent de Circodelia.