‘Hub’ internacional
El ‘hub’ digital de PepsiCo a Cornellà comptarà amb 150 persones el 2022
La multinacional ha contractat ja per al centre 45 persones de 16 nacionalitats diferents

El nou ‘hub’ digital mundial que la multinacional nord-americana PepsiCo acaba d’obrir a la seu de Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat) comptarà al tancament d’aquest any amb unes 70 persones, una plantilla que s’elevarà fins a les 150 a finals del 2022.
Així ho ha explicat en una entrevista amb EFE el principal responsable d’aquest centre, Gaston Besanson, cap global de ciència de dades a PepsiCo Data + Analytics.
A finals d’octubre la companyia va formalitzar l’elecció de Barcelona per ubicar aquest ‘hub’ i va precisar que ja havia contractat 45 persones per a aquest centre i que la intenció era arribar a una plantilla de 400 persones l’any 2024.
Vitòria comptarà amb uns 50 empleats el 2024
Besanson assegura que, d’aquestes 400 persones que treballaran per al ‘hub’ aquell any, unes 50 estaran físicament ubicades a Vitòria i la resta a Cornellà de Llobregat, ja que la seu espanyola de PepsiCo és al World Trade Center Almeda Park d’aquesta ciutat.
El directiu justifica l’elecció de Barcelona per ubicar aquest centre per diverses raons. «Buscàvem tenir un grup de talent pròxim a una unitat de negoci important per a PepsiCo, ja fos en volum o en categories i canals, així com una ciutat amb un ecosistema fort en la innovació», assenyala Besanson, que admet que Barcelona competia amb altres ciutats per captar aquest ‘hub’, algunes de les quals, europees.
Quant a Vitòria, una petita part del personal s’ubicarà allà perquè PepsiCo compta amb una planta de producció de begudes a la localitat alabesa d’Etxabarri Ibiña.
Els plans de PepsiCo passen pel fet que, de les 150 persones com a mínim de què disposarà el ‘hub’ a finals del 2022, unes 35 estiguin ubicades físicament a Vitòria i la resta a Cornellà.
Personal de diferents nacionalitats
De moment, PepsiCo ha contractat ja per al centre 45 persones de 16 nacionalitats diferents, i un 24% de les incorporacions són dones, tot i que la companyia es proposa aconseguir la paritat de gènere en aquest centre mundial digital el 2024.
«Una o dues de cada deu» de les noves incorporacions procedeixen actualment del «talent intern» de PepsiCo, tot i que el gruix de les contractacions per a aquest ‘hub’ s’han fet entre professionals del sector ja assentats a Barcelona o en altres parts d’Espanya.
I és que un dels punts forts que va portar PepsiCo a ubicar aquest centre digital mundial a Cornellà de Llobregat va ser el potent ecosistema digital de Barcelona.
Besanson explica que aquest centre digital mundial requerirà perfils d’altes capacitats digitals, com enginyers de processos, enginyers, arquitectes i científics de dades, enginyers de sistemes, dissenyadors de serveis i responsables de producte.
La majoria d’integrants del ‘hub’ seran personal relacionat amb la gestió de les dades, tot i que el responsable de producte hi tindrà un rol clau.
Un centre per entendre millor la demanda dels consumidors
En aquesta línia, Besanson precisa que quan el ‘hub’ digital estigui wn ple desenvolupament s’utilitzarà «per entendre bé la demanda dels consumidors», els seus patrons de consum, per decidir quines són les localitzacions òptimes per proveir el consumidor, o bé per decidir quin és el «calendari òptim per a les promocions», entre altres qüestions pràctiques.
El centre de Barcelona, pel seu abast global, donarà suport a PepsiCo en les seves decisions globals a tots els mercats, tot i que els EUA compten ja amb un ‘hub’ digital ubicat a Dallas.
«El ‘hub’ digital donarà suport per accelerar la digitalització» en tota l’organització, afirma Besanson, que destaca la predisposició i assistència oferta per les administracions locals per ubicar aquest centre a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Aquest ‘hub’ està cridat a desenvolupar els principals programes de digitalització global de la companyia i també exercirà d’incubadora de solucions per estimular un canvi de cultura intern que ajudarà a impulsar la innovació a llarg termini.
Barcelona, un ecosistema digital propici
A finals d’octubre PepsiCo va justificar l’elecció de Barcelona «per ser en l’actualitat un dels ‘hubs’ més importants d’Europa gràcies al seu ecosistema format per empreses emergents, centres tecnològics, empreses TIC i universitats, així com per la seva capacitat per crear i retenir talent digital».
La multinacional nord-americana, que factura uns 70.000 milions de dòlars a l’any, és la responsable de marques com Pepsi, Lay’s, Cheetos, Doritos i Gatorade, entre d’altres, i està dirigida pel barceloní Ramon Laguarta com a conseller delegat.
Notícies relacionadesEl ‘hub’ digital ha de permetre a PepsiCo impulsar la seva agenda de digitalització, capturar noves oportunitats, introduir canvis en la manera de treballar i afrontar els reptes comuns de les organitzacions, com la reducció dels costos operatius, la millora dels terminis de comercialització, l’acceleració de la innovació, el desenvolupament de l’experiència del client i l’augment de l’eficiència de l’organització, entre altres reptes.
Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Antifrau investiga TMB per haver exposat dades confidencials
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya