‘Hub’ internacional

Pepsico ubica el seu centre digital mundial a Cornellà i contracta 45 persones

La multinacional nord-americana pretén ocupar unes 400 persones el 2025

Pepsico ubica el seu centre digital mundial a Cornellà i contracta 45 persones

PepsiCo España

3
Es llegeix en minuts
EFE

La multinacional nord-americana Pepsico ha confirmat aquest dimarts que ha ubicat el seu nou centre digital mundial a Cornellà (Baix Llobregat), un ‘hub’ per al qual ja ha contractat 45 persones i que preveu sumar-ne unes 400 l’any 2025.

En un comunicat, Pepsico ha comunicat oficialment la notícia que ja va transcendir la setmana passada, una aposta per l’àrea metropolitana de Barcelona que van celebrar tant la Generalitat com l’Ajuntament de Barcelona.

Pepsico ha justificat l’elecció de Barcelona «per ser en l’actualitat un dels ‘hubs’ més importants d’Europa gràcies al seu ecosistema format per empreses emergents, centres tecnològics, empreses TIC i universitats, així com per la seva capacitat per crear i retenir talent digital».

Ubicació

Pepsico ha assegurat que des de Cornellà «es crearan i desenvoluparan els principals programes de digitalització global de la companyia» i ha precisat que aquest centre d’excel·lència també «exercirà d’incubadora de solucions per estimular un canvi de cultura intern que ajudarà a impulsar la innovació a llarg termini».

Aquest centre està situat a Cornellà de Llobregat, ja que la seu espanyola de Pepsico és en el World Trade Center Almeda Park d’aquesta ciutat. Pepsico també ha precisat que, per diversificar talent, una part de l’equip d’aquest ‘hub’ «estarà ubicat al País Basc».

Marques

La multinacional nord-americana, que factura uns 70.000 milions de dòlars a l’any, és la responsable de marques com Pepsi, Lay’s, Cheetos, Doritos i Gatorade, entre d’altres, i està comandada pel barceloní Ramon Laguarta com a conseller delegat.

La nota de Pepsico no precisa el volum d’inversions que farà la companyia per posar en marxa aquest centre, tot i que la setmana passada es va especular que la inversió podria arribar als 70 milions.

«El ‘hub’ digital permetrà a Pepsico impulsar la seva agenda de digitalització, capturar noves oportunitats, introduir canvis en la manera de treballar i afrontar els reptes comuns de les organitzacions, com la reducció dels costos operatius, la millora dels terminis de comercialització, l’acceleració de la innovació, el desenvolupament de l’experiència del client i l’augment de l’eficiència de l’organització», ha assegurat Athina Kanioura, responsable d’estratègia i transformació de la multinacional.

Ja operatiu

Fonts de la companyia han precisat a Efe que el centre està ja operatiu, i la nota detalla que s’ha iniciat el procés de reclutament de personal. Pepsico busca «perfils d’altes capacitats digitals com científics de dades, enginyers d’aprenentatge automàtic, enginyers de dades, dissenyadors de serveis i responsables de producte», i fins ara ha incorporat «més de 45 persones de 15 nacionalitats», un 24% de les quals, dones.

El director general de Pepsico per al sud-est d’Europa, Narcís Roura, s’ha felicitat que el ‘hub’ s’ubiqui a Barcelona, i ha ressaltat «la magnífica oportunitat» que això suposa per a l’ecosistema tecnològic i el talent local.

Notícies relacionades

La vicepresidenta primera del Govern, Nadia Calviño, ha titllat la ubicació d’aquest centre a Espanya d’«excel·lent notícia», que confirma «el paper d’Espanya com a pol d’atracció d’inversió i de talent internacional», mentre que el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha ressaltat que «confirma el lideratge de Catalunya en l’àmbit tecnològic». Per la seva banda, el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha expressat la seva satisfacció per la decisió de Pepsico d’apostar per la ciutat i ha afirmat que per al consistori «és clau que les corporacions globals es fixin en Barcelona per accelerar la seva transformació digital».

Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO