DEFENSOR DE LA CIUTADANIA

Els Síndics de Greuges de Catalunya i Cornellà firmen un conveni per agilitzar la tramitació de queixes

L'acord, rubricat per Rafael Ribó i Joan Barrera, pretén millorar la comunicació entre les dues institucions per millorar la gestió de reclamacions

getthumb

getthumb

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, i el Síndic de Greuges de Cornellà, han firmat un conveni de col·laboració entre les dues institucions per agilitzar la tramitació de queixes i contribuir a millorar el servei de defensa dels drets de la ciutadania.

L’acord, rubricat aquest dimecres a Cornellà, pretén evitar duplicitats, aprofitar sinergies i recursos i, sobretot, facilitar l’accés a la ciutadania a aquest servei, un compromís que el síndic català ja ha adquirit amb 37 municipis més.

Segons el pactat en el conveni, el Síndic de Greuges de Catalunya es compromet a informar a les persones que interposin una queixa referent al funcionament de l’administració municipal de Cornellà de la possibilitat de presentar-la davant del síndic del mateix municipi.

Més coordinació

L’acord no afecta la independència de les institucions en el que es refereix a gestió de les queixes, a causa de la inexistència d’una jerarquia o de dependència orgànica funcional entre elles, però l’organisme català sí que podrà demanar informació al cornellanenc sobre els casos que tramiti i les conclusions, si són d’interès comú.

Notícies relacionades

Per la seva banda, el Síndic de Greuges de Cornellà s’ha compromès a transmetre al català les queixes a altres administracions, sempre que la persona interessada hi estigui d’acord, i que aquesta comunicació entre les dues institucions sigui fluida durant la tramitació i quan s’emeti una resolució. A més, l’acord permet al síndic local participar en la capacitat normativa de l’autonòmic, proposant iniciatives en aquest sentit.

Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA