L’hamburgueseria Five Guys obrirà un nou local a la Via Laietana de Barcelona

Five Guys

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Five Guys prepara l’obertura d’un nou establiment a Barcelona. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, la cadena d’hamburgueseries nord-americana –que es va fer famosa després que l’expresident dels Estats Units Barack Obama evidenciés que li agradava a l’acudir al restaurant amb tot el seu seguici després d’assabentar-se que no entregaven a domicili– assalta ara la Via Laietana. L’empresa té locals ja als centres comercials La Maquinista, Diagonal Mar i The Style Outlet de Viladecans, així com a la plaça de Catalunya, el passeig de Gràcia, davant la Sagrada Família i a l’avinguda de la Diagonal, a prop de la plaça de Francesc Macià. La Via Laietana és una parada més en aquesta estratègia que passa per ser present a les artèries principals de la ciutat i que té intenció d’anar encara molt més enllà.

«Ens interessa molt la ubicació», introdueix el conseller delegat de Five Guys a Espanya, Daniel Agromayor, que defineix la companyia com una empresa familiar que no opera a través de franquícies i que no inverteix en màrqueting o promocions. És per això, afirma, que el lloc on estigui situat l’establiment es converteix en una cosa «fonamental».

En aquest cas, es tracta d’un local de 400 metres quadrats que fins ara ocupava un restaurant italià i que queda a prop de la rotonda que dona a la plaça de la Catedral i on la patronal Foment del Treball té la seu. D’acord amb els plans de la companyia, la idea és invertir els 1,5 milions d’euros que són habituals en aquest tipus d’obertures, que les obres comencin formalment a l’octubre i que l’establiment obri les portes a principis de l’any que ve.

«Hem tingut bastant èxit a Catalunya, l’any passat hi vam obrir dos restaurants i ara ja estem treballant en el de Via Laietana», perfila Agromayor. «És un mercat on se’ns ha acollit molt bé, on tenim moltíssims fans [nom amb què identifiquen els clients] i molta gent que ens escriu per veure quan arribarem a un lloc concret», explica el directiu.

Potencial de creixement

Tot i que no reveli xifres econòmiques, Agromayor detalla que Five Guys té 28 restaurants a Espanya, dels quals pràcticament la meitat són a Madrid, set a Barcelona, i la resta repartits entre Sevilla, Bilbao, València, Alacant i Múrcia. És per la diferència entre Barcelona i Madrid que veuen aquí un potencial de creixement enorme: pensa en tots els centres comercials on encara no tenen presència (Glòries, el Gran Via 2,la Illa...), a la zona de la platja, a la resta de províncies de Catalunya....

Notícies relacionades

«Invertirem a Catalunya, perquè està tot per conquerir», assegura. «Si no hagués sigut per la covid, probablement a hores d’ara els números entre Madrid i Barcelona serien molt més pròxims», reconeix.

De tota manera, la pandèmia i tots els canvis en les formes de consum que va comportar també els han ajudat a créixer per un altre flanc: primer, perquè l’entrega a domicili suposa avui el 15% del seu volum de negoci, quan al principi aquest percentatge tenia un sol dígit; segon, per l’aparició de desenes de noves cadenes d’hamburgueseries. «Això ens ajuda, perquè entre tots estem elevant la categoria», acaba Agromayor.