Hàbits de compra
El consumidor català va cada vegada més al mercat, però el supermercat continua sent el rei
Les grans cadenes ja són el lloc habitual de compra per a més de la meitat de la població en comparació amb el 13% que es decanta per les parades municipals i el 10% que acudeix al petit comerç
No hi ha qui tregui la corona al supermercat com a lloc preferit de la població catalana per realitzar les compres de productes d’alimentació i de gran consum. Segons l’última enquesta sobre hàbits de consum elaborada per la Mesa de Participació Associacions de Consumidors (MPAC), el percentatge de consumidors que fan la compra de casa en aquests establiments passa del 47% de l’any previ a un 53% aquest any. Aquest estudi mostra, de fet, que també els mercats municipals guanyen atracció de cara al comprador (passen de l’11% el 2021 al 13% el 2022), però aquesta millora de dos punts sembla poc en comparació als sis que guanya el supermercat.
Aquesta anàlisi, que intenta radiografiar la situació que deixa el 2022, mostra, en definitiva, que més de la meitat dels consumidors fan la compra al súper, que un 22% acudeix habitualment a l’hipermercat, que un 13% es decanta pel mercat municipal i que amb prou feines un 11% es queda amb el petit comerç. De tota manera, destaca aquesta organització, la taxa de relació catalana amb les parades municipals és considerablement major a la mitjana estatal, d’un 5%, segons aquest estudi.
Independentment d’això, l’estudi també analitza l’estat de la compra ‘online’ a Catalunya la influència que té en els consumidors la qualitat de l’alimentació i les qüestions ètiques. En primer lloc, l’enquesta assenyala que només dos de cada deu consumidors utilitzen internet com a canal de compra habitual, tot i que aquesta quota triplica la mitjana estatal.
«Torna a cridar l’atenció el suport que el consumidor català dona a tot el que està relacionat amb l’àmbit digital i les aplicacions complementàries que trien tant per obtenir informació a través de la valoració de les opinions dels usuaris a les diferents plataformes com per la rapidesa dels missatges», destaquen els responsables de l’estudi en un comunicat. Any rere any –continua el text– augmenta el percentatge dels qui es veuen influïts per les referències que troben a la xarxa: una taxa que passa del 64% del 2021 al 70% aquest any, 26 punts més que l’estatal. «Queda comprovat que la informació que s’obté a les xarxes socials o a Internet serveix tant per comprar com per rebutjar un producte».
Ètica del fabricant o distribuïdor
Notícies relacionadesQuant als hàbits, l’enquesta de la MPAC assegura que el consumidor català és conscient de la importància de l’alimentació per a la seva salut i, segons això, un 73% afirma que manté hàbits saludables.
En aquest sentit, més d’un terç dels consumidors asseguren que determinen la seva compra en funció de si el fabricant o el distribuïdor té un comportament social ètic, seguit de la procedència de l’aliment (17%), del fabricant real (16%) i del seu compromís amb el benestar animal (14%). Es redueix, però, la quota de compradors que valoren la responsabilitat social corporativa i l’ètica de l’empresa d’alimentació, que passa del 62% del 2021 al 58% el 2022.
- La transformació de la ciutat La plaça de les Glòries entra en la recta final de la seva metamorfosi
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer
- LLIGA F (1-8) El Barça torna a lluir-se contra el Madrid CFF en un duel amb polèmica
- PREMIER LEAGUE El City guanya i l’afició demana a Guardiola en català que segueixi
- El repte de la dependència Les filles carreguen més amb la cura dels avis
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Benestar a les empreses Lideratge, la clau de la salut mental a la feina
- Multimèdia | Guerra a Israel i Gaza: així evoluciona el conflicte
- 1,5 petabytes per emetre la Copa Amèrica de vela
- Premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial. El procés La sostenibilitat, en l’adn de les empreses