Dues boles de foc creuen el cel d'Espanya la nit de l'1 de novembre
Els bòlids, d'una brillantor similar a la de la lluna plena i que van finalitzar amb una gran explosió, s'han pogut observar des de Castella-la Manxa i des del nord de l'Àfrica
Dues boles de foc han travessat el cel la nit de l’1 de novembre. La primera s’ha pogut veure a Castella-la Manxa, al voltant de les 20 hores de la tarda. La segona, va sobrevolar el nord de l’Àfrica cap a les 23.30 hores de la nit. Les dues boles han sigut registrades pels detectors del projecte SMART –nou sistema de detecció de bòlids-, situats als observatoris de Calar Alto (Almeria), La Sagra (Granada), Sierra Nevada (Granada), La Hita (Toledo) i Sevilla.
Origen de les boles de foc
Notícies relacionadesSegons l’anàlisi del professor José María Madiedo (de l’Institut d’Astrofísica d’Andalusia IAA CSIC), la primera bola va tenir un origen cometari, és a dir, un tros de roca desprès d’un cometa. El bòlid, segons les primeres investigacions, va impactar contra l’atmosfera terrestre a una velocitat estimada d’uns 65.000 km/h. La segona bola, per contra, va tenir un origen asteroidal, és a dir, provenia d’un asteroide.
Les boles de foc van tenir una brillantor similar al de la lluna plena i van finalitzar amb una gran explosió.
Els dos objectes van poder ser gravats amb les càmeres de vigilància externa de l’Observatori de Calar Alto a Almeria.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- Estudi científic Deixar de fumar frena el deteriorament cognitiu que provoca el fum, millora la memòria i contribueix a la fluïdesa verbal
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran
- Jornades de la fundació Puigdemont reivindica la solidesa de Junts davant l’«èxit a curt termini» d’Aliança Catalana
- ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Laporta presumeix de recuperació econòmica: «Qui no ho vegi és perquè no hi ha més cec que el que no vulgui veure»
- ¿Nova tendència? Les subhastes de maletes perdudes en aeroports s’estenen per Europa: «El preu de sortida són vuit euros»