CURIÓS EXPERIMENT

Els lloros també saben calcular les probabilitats

Fins ara, aquesta capacitat cognitiva tan sols havia sigut observada en humans i altres grans simis

zentauroepp52613419        sociedad un experimento con loros demuestra que estas200303200219

zentauroepp52613419 sociedad un experimento con loros demuestra que estas200303200219 / AMALIA BASTOS

Els lloros també són capaços de comprendre conceptes matemàtics abstractes i actuar en funció de les probabilitats. Així ho suggereix un nou estudi publicat a la revista Nature Communications en què per primera vegada es demostra que aquesta habilitat és present en un animal que no pertany a la família dels grans simis.

En aquest nou treball, liderat pels investigadors Amalia Bastos i Alex Taylor, es van idear una sèrie d’experiments per indagar la comprensió estadística d’aquestes aus. Sis exemplars de l’espècie kea, originària de Nova Zelanda, van ser entrenats per associar el color negre amb una recompensa i, al contrari, el color taronja amb cap premi. A partir d’aquí, els científics van variar la freqüència relativa amb què anaven apareixent les fitxes de colors protegides en flascons transparents.