NOVA TÈCNICA

La NASA anuncia la troballa de 1.284 nous planetes

La missió 'Kepler' descobreix nou 'Terres' en zona habitable

NAS01. ESPACIO, 10/05/2016.- Imagen cedida por la NASA hoy, 10 de mayo de 2016, de un concepto artístico de planetas descubiertos por el telescopio espacial de la NASA Kepler. La Agencia Aeroespacial estadounidense (NASA) anunció hoy el hallazgo de 1.284 nuevos planetas gracias a una novedosa técnica de análisis de los datos del telescopio Kepler, el mayor anuncio de exoplanetas en un solo día hasta la fecha. Este anuncio dobla el número de planetas confirmados por Kepler, anunció en una rueda de prensa Ellen Stofan, científica jefe de la sede de la NASA en Washington. EFE/W. STENZEL/NASA/SOLO USO EDITORIAL / W. STENZEL (EFE)

L'Agència Aeroespacial nord-americana (NASA) ha anunciat la troballa de 1.284 nous planetes gràcies a una nova tècnica d'anàlisi de les dades del telescopi 'Kepler, l'anunci d'exoplanetes més gran en un sol dia fins a la data.

"Aquest anunci dobla el nombre de planetes confirmats per Kepler", ha anunciat en una roda de premsa Ellen Stofan, científica cap de la seu de la NASA a Washington.

Nou dels planetes confirmats orbiten una estrella a la zona habitable, i per això serien candidats a albergar aigua líquida i, per tant, vida.

21 CANDIDATS HABITABLES

Amb la suma d'aquests nou planetes, el nombre de candidats a ser habitables descoberts gràcies al telescopi espacial 'Kepler', que va operar fins al 2013, puja a 21.

Gairebé 550 podrien ser planetes rocosos com la Terra, si es tenen en compte les seves dimensions.

Les dades recopilades pel telescopi 'Kepler' permeten analitzar l'espectre de més de 150.000 estrelles i detectar lleugeres variacions de la brillantor, cosa que indica el pas d'un planeta per l'òrbita de l'astre.

Aquesta tècnica ha permès que, per primera vegada en la història, s'hagi pogut confirmar l'existència de més de 2.300 planetes fora del nostre sistema solar, encara que d'ells només una petita fracció poden ser similars a la Terra.

NOVA TÈCNICA

La nova tècnica que ha permès accelerar de manera exponencial les troballes de planetes va ser desenvolupada per científics de la Universitat de Princeton (EUA), que, gràcies a un 'software' obert i algoritmes, han aconseguit automatitzar les deteccions.

El sistema classifica aquelles variacions de brillantor estel·lar que permeten avançar l'existència de planetes potencials.