La Vuelta va ser la que va fixar l’horari de Barcelona

La Vuelta va ser la que va fixar l’horari de Barcelona
2
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

La Vuelta assumeix totalment la responsabilitat de l’horari de la contrarellotge per equips que dissabte es va celebrar a Barcelona. Possiblement, com que es tracta d’un blog personal, amb aquesta frase ja estaria tot dit. Però s’hi poden afegir unes quantes raons més. I això farem.

Javier Guillén, com a director de la Vuelta, és la persona que estableix els horaris de les etapes, de la primera (Barcelona) a l’última (Madrid), dos ajuntaments i dos mons diferents. Quan el gener del 2022 Barcelona va anunciar que acollia la gran sortida de la Vuelta 2023 de seguida l’ajuntament es va posar en mans d’Unipublic, l’empresa que gestiona la Vuelta i que administrativament depèn d’ASO, al seu torn propietària del Tour.

Des del minut u

Des d’un primer moment va quedar clar que qui posava l’horari de la contrarellotge per equips, modalitat ciclista acceptada pel consistori barceloní, era la Vuelta. I es va dir des de l’inici que l’etapa acabaria les 9 de la nit, tot i que després, i per seguretat, es va avançar la conclusió fins a les 20.35 que va ser l’hora estipulada per a l’arribada del Soudal-Quick Step, l’equip de Remco Evenepoel, que s’havia guanyat el dret a ser l’últim a partir com a vencedor de l’edició 2022 de la carrera.

Unipublic, és a dir, la Vuelta per no embolicar-nos, va ordenar l’horari des del minut u de la negociació amb Barcelona. L’ajuntament va deixar en mans dels que entenen aquesta decisió.

I així va ser perquè, entre altres coses, des del 2012, la primera etapa de la Vuelta finalitzava en un horari diferent de l’habitual, les 17.30 hores, sempre al límit de l’hora nocturna. Així es va fer a les sortides, per exemple, de ciutats com Burgos,Màlaga i Marbella. I mai hi va haver problemes, ¿per què? Doncs perquè no va ploure. Per exemple, a Màlaga, els corredors van travessar el famós carrer Larios on, si hagués plogut, a causa de les rajoles, hauria sigut totalment impossible circular amb bicicleta.

190.000 persones

Durant la setmana es va comprovar que la llum era suficient perquè els corredors poguessin rodar i les alarmes van saltar el mateix dissabte quan es va tenir constància que la precipitació, que s’esperava per després de l’etapa, s’havia avançat per condemnar la contrarellotge al diluvi universal, primer, i a córrer en bici per una ciutat entre tenebres, a continuació.

«Només ens quedava la decisió d’anul·lar l’etapa, una vegada iniciada, però ni hauria sigut just per als corredors que ja havien acabat, ni per a la ciutat de Barcelona, ni de bon tros per als aficionats que eren als carrers», afirmen a Unipublic.

Notícies relacionades

Entre tenebres, entre carrers molls, entre l’enuig de Remco Evenepoel, justificable en la reivindicació, però no en la manera de dir-ho, es va oblidar una dada importantíssima i és que 190.000 persones, segons dades facilitades per la Guàrdia Urbana, es van reunir en els 14 quilòmetres de recorregut per presenciar la competició esportiva.

De fet, ells van ser els herois de la contrarellotge perquè van aguantar la tempesta al costat de les tanques amb la decisió ferma de no perdre’s l’estrena de la Vuelta. «Barcelona –reivindiquen a Unipublic– està perfectament preparada per rebre el Tour en un futur». Però, sisplau, que no plogui.