Fita dolça

El pont de Rupit es converteix en un pastís de formatge de 25 metres

El laboratori Farmlab de Rupit i l’empresa làctia de productes ecològics Mas Claperol de la Garrotxa uneixen forces per immortalitzar unes postres que passaran a la història

El pont de Rupit es converteix en un pastís de formatge de 25 metres
1
Es llegeix en minuts
Aina Moreno

Un encert assegurat en les postres i una estrella de les sobretaules és el pastís de formatge. Dijous vinent, 29 de juny, a les 19 hores se’n farà una extragran, batejada com a ‘XXV’ en honor al pont de Rupit (Osona, Barcelona), que mesura 25 metres. El laboratori Farmlab de Rupit i l’empresa de formatges i iogurts ecològics Mas Claperol de la Garrotxa (Girona) han unit forces per immortalitzar una imatge que passarà a la història. 

Aquest projecte va sorgir fa un any amb la intenció de promocionar i reivindicar el món rural a través del pastís de formatge ‘XXV’ i donar a conèixer Rupit, escollit com un dels millors pobles del món per l’Organització Mundial de Turisme el 2022. «Volem aconseguir i manifestar l’equilibri territorial. El 85% de la gent encara viu a les ciutats, s’ha d’animar a anar al camp a descobrir els seus sabors», ha assegurat Marc Vives, director del Farmlab de Rupit.

Els organitzadors de l’esdeveniment han elaborat 10 fustes de 2,5 metres que uniran cada un dels 70 cm de pastissos de formatge fets amb motllos rectangulars. Seran transportades dijous fins al pont de Rupit amb diferents furgonetes i es col·locarà una fusta rere una altra per aconseguir els 25 metres de llarg

Notícies relacionades

L’escriptora del llibre ‘La caçadora de masies’, Marta Lloret, serà la padrina de l’esdeveniment i tot aquell que assisteixi a veure com s’aconsegueix el pastís de formatge més llarg del món també podrà provar-lo. L’eslògan del projecte és aconseguir que quan algú mengi el pastís tingui la sensació de «no tocar de peus a terra», jugant amb la ubicació del pont penjant de Rupit. L’objectiu, segons Vives, és que «la gent noti el sabor dels productes de qualitat i de proximitat, aquells que no es troben al supermercat, que tenen un sabor únic i indescriptible».

Posteriorment, el pastís es comercialitzarà des de l’empresa Mas Claperol –fundada el 1982– per tot Catalunya, sota la marca XXV. L’acció tindrà lloc durant la celebració de la II Farmlab Week, organitzada per la Fundació Itinerarium i els ajuntaments de Rupit, l’Esquirol i Tavertet. Una setmana en què es fan activitats per promocionar el món rural amb l’ús de les noves tecnologies i la sostenibilitat