mesura anti-Covid

¡«Robot! Un cafè sol i el compte, sisplau»

La cafeteria Pepper Parlor, a Tòquio, evita contagis de coronavirus utilitzant autòmats que reben els clients, en mesuren la temperatura corporal i anoten les seves comandes

Tokyo (Japan), 05/11/2020.- A robot takes a food order from a customer at Pepper PARLOR, where robots are working with human staff, in Tokyo, Japan, 05 November 2020 (issued 11 November 2020). Catering, delivery and transportation Service Robots were developed by SoftBank Robotics Corp. for the purpose of working with employees at restaurants, hotels and retail stores. The robots were introduced to reduce direct contacts between staff and customers amid the ongoing Covid-19 pandemic. (Japón, Tokio) EFE/EPA/KIMIMASA MAYAMA

Tokyo (Japan), 05/11/2020.- A robot takes a food order from a customer at Pepper PARLOR, where robots are working with human staff, in Tokyo, Japan, 05 November 2020 (issued 11 November 2020). Catering, delivery and transportation Service Robots were developed by SoftBank Robotics Corp. for the purpose of working with employees at restaurants, hotels and retail stores. The robots were introduced to reduce direct contacts between staff and customers amid the ongoing Covid-19 pandemic. (Japón, Tokio) EFE/EPA/KIMIMASA MAYAMA / KIMIMASA MAYAMA (EFE)

Es llegeix en minuts
Antonio Hermosín Gandul (Efe)

Els robots són una possible solució posada a prova al Japó per exercir durant la pandèmia funcions de cambrer o carter, entre altres professions d’alta exposició a la Covid-19 i per a les quals escasseja la mà d’obra.

Pepper Parlor és una de les moltes cafeteries sofisticades del districte toquiota de Shibuya, tot i que es diferencia de la resta que gairebé tot el seu personal està format per robots. L’establiment serveix d’aparador per als autòmats comercialitzats pel gegant tecnològic Softbank dirigits a negocis com bars i restaurants.

Demanda creixent d’«operar sense contacte»

Una legió d’humanoides del popular model Pepper reben els clients, en mesuren la temperatura corporal, els recorden que han de portar mascareta i desinfectar-se les mans i prenen les seves comandes; mentrestant, un nou tipus d’autòmat, batejat com Servi, porta a les taules el menjar i les begudes.

La branca de robòtica de Softbank va apostar al principi per models com Pepper, llançat el 2015 i dissenyat per a l’entreteniment i la comunicació, però arran de la pandèmia ha decidit centrar-se en aquells que cobreixin la demanda creixent per «operar sense contacte», explica a Efe Dai Sataka, director de negocis de l’empresa.

«Les reaccions dels usuaris són positives perquè els sembla que redueix el risc de contagi de Covid», afirma Sataka, a l’assenyalar que abans de la pandèmia la companyia era poc partidària de tirar endavant el seu prototip de cambrer robot per temor d’una mala acollida al Japó, on es cuida molt l’atenció al client.

Servi, que sortirà a la venda el pròxim gener, és capaç de transportar safates amb menjar i beguda des de la cuina fins on correspongui la comanda, esquivant obstacles mòbils o fixos al seu pas, i per operar-lo només és necessari introduir el número de taula.

Un robot cambrer de la cafeteria Pepper Parlor (Tòquio), durant el servei / KIMIMASA MAYAMA (efe)

Notícies relacionades

Sataka, que assegura que han rebut nombroses comandes d’empreses nipones interessades a «reduir els costos de personal i descarregar de treball els empleats», afirma a més que, segons els tests realitzats per l’empresa, el robot permet al personal humà «atendre millor els clients».

Segons el seu parer, la tecnologia actual de robòtica està encara «diverses dècades» lluny de poder reemplaçar totalment els humans en aquestes tasques, per això l’estratègia actual de la seva empresa és «promoure la divisió del treball» entre màquines i treballadors de carn i ossos.