Bàsquet
El Barça comunica a Mirotic la rescissió del seu contracte

L’etapa de Nikola Mirotic al Barça arriba a la seva fi. El club ja ha comunicat al jugador que tenen la intenció de rescindir el seu contracte, segons avança TV-3, una vegada acabi aquesta temporada, malgrat els dos anys de contracte que encara té en vigor. La final de la Lliga Endesa davant el Reial Madrid, que s’iniciarà aquest divendres al Palau (21.00 hores,·#Vamos), serà el seu últim servei al club després de quatre temporades.
La sortida de Mirotic és una de les mesures de més calat amb què el club intenta reconduir la situació econòmica del club. La secció de bàsquet haurà de reduir entre un 20% i un 25% el seu actual pressupost, que se situa entorn dels 42 milions.
D’aquesta xifra, prop de 38 milions corresponen a la massa salarial i d’aquesta quantitat poc més d’una tercera part (entorn dels 11 milions d’euros bruts) estan destinats a cobrir la fitxa de Mirotic, fitxatge procedent de l’NBA, amb qui el club volia aconseguir l’assalt de l’Eurolliga, una xifra fora de mercat ara mateix per al bàsquet europeu i que a més no es correspon amb els resultats aconseguits.
La intenció del club és rebaixar les xifres de la secció entorn dels vuit milions d’euros i en aquest nou escenari és impossible encaixar la fitxa de Mirotic, amb qui el club ja va intentar negociar una rebaixa sense èxit la temporada passada i aquesta.
Mirotic va arribar al Barça el 2019 com un fitxatge personal de Josep Maria Bartomeu i en aquest temps ha aconseguit tres títols, la Lliga 2021 i les copes 2021 i 2022, mentre a la Final Four va ser finalista el seu segon any i en aquestes dues últimes edicions ha caigut en la semifinal, en totes dues davant el Madrid.
Són diversos els equips que pugnen per aconseguir els serveis de Mirotic per a la temporada vinent. Des d’Itàlia donen per tancat l’acord amb l’Armani Milà, tot i que tant Mònaco com l’Estrella Roja també negocien la seva arribada.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- LA FESTA DEL 23 D’ABRIL Un Sant Jordi de ‘best-sellers’ consagrats
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Creix la demanda d’antihistamínics i vitamines amb l’inici del bon temps
- Sanció comunitària Multes milionàries de la Comissió Europea a Apple i Meta per violar la llei de mercats digitals
- Mobilitat Tallada la R3 de Rodalies entre Puigcerdà i Ribes per una fallada elèctrica a la Molina
- Sant Jordi 2025 Illa reivindica «avenços» en el reconeixement del català a la UE en el seu primer Sant Jordi com a president
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León