EL MUNDIAL DE BÀSQUET
La FIBA fa fora del Mundial un àrbitre espanyol per un greu error
El trio arbitral del França-Lituània no tornarà a pintar en el torneig per la seva decisió al desenllaç

marcosl49749765 nanjing china 07 09 2019 lithuania s coach dainius adom190908123227 /
La FIBA ha decidit suspendre i deixar ja fora del Mundial els àrbitres que van dirigir el decisiu entre França i Lituània del grup L, entre qui es troba l’espanyol Antonio Conde, que va exercir d’àrbitre principal. El partit va acabar decidint-se a favor de l’equip francès per un clar error arbitral en els últims segons (78-75).
Quan encara quedaven 30 segons per disputar-se i França portava un avantatge d’un punt (76-75), el pivot francès Rudy Gobert va intentar escombrar el cèrcol després del llançament de Jonas Maciulis,però va acabar per tocar el cercle al mateix temps que ho va fer la pilota raó per la qual el punt hauria d’haver pujat al marcador i hauria igualat el partit. Enmig de la desesperació de la banqueta lituana, que es va aixecar en ple a protestar, Nando de Colo va continuar la jugada i va anotar la cistella del triomf per al quadre francès, que li obria el camí cap als quarts de final mentre certificava la derrota dels lituans.
La FIBA ha admès en un comunicat que els àrbitres (Antonio Conde, el veneçolà Daniel García Nieves i l’argentí Leandro Leazcano) «haurien d’haver xiulat una interferència i haver acordat el punt per a Lituània».
Malgrat les protestes, el trio arbitral es va negar a revisar el vídeo de l’acció i la FIBA ha reaccionat de forma immediata, tot i que el resultat no es modificarà malgrat la protesta de l’equip bàltic.
Protestes lituanes
Notícies relacionadesEl seleccionador lituà Dainius Adomaitis es va queixar amargament en la conferència de premsa de la posició dels col·legiats. «No has de ser intel·ligent. Només honest. Atura la jugada i mira el que va passar», va protestar per considerar-ho una burla cap al seu equip. «Aquests nois passen dos mesos sense les seves famílies», va dir. «Reben zero dòlars. Zero. Exigeixo més respecte per ells. Però algú no respecta aquest joc. És una puta broma».
El seleccionador francès Vincent Collet, per la seva part, va afirmar: «En el global del partit, els lituans no tenen gaire per què queixar-se».
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols