Mobilitat
El RACC reclama prioritzar els carrils bus davant les bicicletes
L’enquesta anual del Reial Automòbil Club reflecteix per primera vegada un descens del 6% del nombre de ciclistes a Barcelona i els seus accessos.

Una moto avanza posiciones por uno de los carriles bus-taxi de Barcelona /
La necessitat de transitar cap a ciutats amb menys contaminació, per directiva europea i de l’Organització Mundial de la Salut, ha fet que la mobilitat sostenible sigui el focus de les polítiques de planificació urbana. També s’ha convertit en objecte d’una constant anàlisi per part dels diferents actors. L’enquesta de l’Autoritat del Transport Metropolità i l’Institut Metrópoli revelava fa una setmana que les bonificacions han impulsat fins a xifres rècord l’ús del transport públic, però no aconsegueix desplaçar l’ús del cotxe. Ahir el Baròmetre ciclista del RACC va indicar que, en paral·lel a aquesta afluència més gran al transport públic, l’ús de la bicicleta ha caigut un 6% a Barcelona i als seus accessos, segons l’enquesta anual.
És la primera vegada que aquest baròmetre reflecteix un retrocés en l’ús de la bicicleta, cosa que ha portat el president del RACC, Josep Mateu, a reclamar amb més fermesa una idea que ja havia expressat en altres ocasions: que, en lloc de destinar més espai a la bici, s’hauria de prioritzar el de l’autobús, el paper del qual a la ciutat en realitat ja ha aconseguit ser inqüestionable en tots els àmbits. Segons el RACC, només l’1,5% dels usuaris de la via són ciclistes, malgrat que els carrils bici ocupen un 21% de l’espai viari. Són les dades que reflecteix a través dels càlculs d’aforament i les 800 enquestes a ciclistes que ha efectuat als 14 carrils que estudia habitualment.
De la mateixa forma, el director de l’Àrea de Mobilitat del RACC, Cristian Bardají, va considerar "flagrant" que a Via Augusta s’hagi traçat un carril bici abans que un espai per al bus i que a Via Laietana es desviï el trànsit de pujada cap al passeig Picasso, mentre les bicis sí que poden circular de pujada i baixada. Sí que va reconèixer que cal resoldre punts, encreuaments, rotondes i nusos viaris on no hi ha una continuïtat del carril bici, cosa que posa en risc la seguretat dels ciclistes, però no sumar més metres de carrils.
Notícies relacionadesBonificacions
L’entitat accepta que les bonificacions al transport poden ser part del motiu d’un transvasament d’usuaris que pot recuperar-se en el futur. La veritat és que més de la meitat dels usuaris de la bici (54%) la combinen amb el transport públic, sigui per arribar a l’estació que és una mica lluny, aparcar-la i canviar de mitjà o bé també per pujar-la (un 25%).
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia