Transport amb metro
Els talls de l’L4 i l’L11 deixen el tram nord sense servei fins al setembre
TMB habilitarà un servei alternatiu d’autobús, però indica que la millor opció per als prop de 100.000 afectats és passar-se a les línies L3 i L5. Les aturades serviran per fer treballs de renovació de les vies.
Les línies verda i blava es reforçaran per cobrir el previsible augment de la demanda
La parada de Joanic quedarà sense servei mentre s’empedra Pi i Maragall

Arriben les vacances i, com ja és habitual, també venen les obres i els talls que compliquen la mobilitat. A partir d’avui, el servei de les línies de metro L4 i L11 quedarà interromput en el ram nord fins al 7 de setembre, fet que complicarà els desplaçaments a aquells qui es queden a la ciutat. Els treballs de renovació de les vies –que comparteixen totes dues línies– obligaran a reorganitzar la mobilitat amb autobusos alternatius i canvis rellevants en els trajectes afectats. Concretament, la línia L4 quedarà suspesa a les set estacions que comprenen el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova fins al 31 d’agost. A partir de l’1 de setembre es recuperarà la circulació de combois entre Verdaguer i Maragall, però l’afectació es mantindrà a les tres últimes estacions de la línia, entre Maragall i Trinitat Nova, fins al 7 de setembre. El tall a l’L11 afectarà les estacions de Trinitat Nova i Casa de l’Aigua, fins al 7 de setembre.
L’Ajuntament estima que prop de 100.000 usuaris cada setmana de juliol –una mica menys a l’agost– hauran d’optar per rutes alternatives per poder portar a terme els desplaçaments. Un servei d’autobús farà el trajecte a la superfície amb una freqüència de pas de prop de quatre minuts en hora punta i assegurarà la mateixa capacitat, si bé TMB assenyala que la millor alternativa per a la mobilitat dels usuaris continuarà sent el metro, però mitjançant les línies L3 i L5, que cobreixen el tram afectat. L’L3 connecta Passeig de Gràcia amb Trinitat Nova, i l’L5 uneix Verdaguer amb Maragall. Totes dues línies es reforçaran per cobrir la previsible alça en la demanda, segons va assegurar TMB a mitjan mes, quan va presentar l’abast de l’afectació de les obres.
En el cas dels viatgers habituals de l’L11, l’alternativa que els ofereixen és pujar als trens de les línies R3 i R4 de Rodalies a Torre Baró, per connectar amb el metro a Fabra i Puig, La Sagrera i Arc de Triomf.
El servei especial d’autobús funcionarà fins al 7 de setembre en els trams en obres. No obstant això, també quedarà afectat per les obres de recondicionament de l’empedrat al carrer Pi i Maragall a mitjan juliol, de manera que haurà de modificar el recorregut i no podrà prestar servei a la parada de metro de l’L4 de Joanic.
Com a alternatives addicionals, TMB també proposa als usuaris fer servir les línies d’autobús regular que circulen a prop de les estacions afectades, com ara la D50 (Paral·lel – Ciutat Meridiana), H6 (Zona Universitària – Onze de Setembre), D40 (Plaça Espanya – Canyelles), 76 (Sant Genís – Ciutat Meridiana) i H2 (Avinguda d’ Esplugues – Trinitat Nova). L’operadora pública també posarà en marxa un autobús dirigit a persones amb mobilitat reduïda que connectarà l’estació de Verdaguer de l’L4, que no és accessible, amb la de Girona.
Reduir incidències
Notícies relacionadesEls usuaris de l’L4 de metro veuen com, per tercer estiu consecutiu, la línia torna a estar en obres. Aquesta vegada, la renovació integral de les vies en el tram nord, que costaran prop de 20 milions d’euros, té com a finalitat reduir el nombre d’incidències, actualitzar la infraestructura i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona, segons TMB. Durant el tall del servei es construirà, així mateix, un nou pou de ventilació a Guinardó, que durant les obres s’aprofitarà també per extreure material.
La interrupció del servei s’aprofitarà, a més, per executar altres treballs per posar al dia una infraestructura que entra en obsolescència: la Generalitat invertirà 10 milions d’euros per renovar la senyalització de l’L4, tasca que inclou habilitar una nova agulla de fuita a Maragall, que permetrà augmentar la flexibilitat en les operacions.
Rodalies Metro de Barcelona Hora Punta TMB - Transports Metropolitans de Barcelona Ciutat Meridiana
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- Oci Un home mort i diversos ferits greus durant la revetlla
- Previsió de la CNMV El Govern argumenta que la llei li permet demanar "exigències addicionals"
- El BBVA guanya un 2,54% a la borsa i el Sabadell s’anota mig punt
- Sector financer Entre l’alegria reprimida i el càlcul del pas següent
- CONTEXT Decidiran els accionistes
- El Govern complica l’opa al BBVA al vetar una fusió ràpida