15 anys de l’accident de tren a Castelldefels

El tren procedent de Barcelona va arribar a la via 2 del baixador de Platja de Castelldefels a les 23.23 h del 23 de juny del 2010. Molts passatgers van optar pel túnel subterrani per accedir a l’altre costat però un grup va creuar per les vies sense advertir l’arribada d’un altre tren en sentit contrari que els va arrossegar.
Van morir 12 persones, totes elles molt joves. En van resultar ferides 17 més. Entre els morts hi havia set equatorians, dos colombians, dos bolivians i una romanesa. L’estat dels cossos després de l’atropellament era tal que durant diversos dies es va pensar que el nombre de morts era de 13. La consternació per l’accident va ser generalitzada.
Les famílies dels morts van començar llavors una extenuant etapa judicial per demostrar que la gentada, la falta de personal i les condicions de les andanes van propiciar que es produís l’accident. Després de quinze anys de litigis, Adif i Renfe es van acabar imposant en els tribunals. L’últim advocat a assumir el cas va ser Benet Salellas. Després d’esgotar la justícia ordinària, la causa va passar per les mans del Tribunal Constitucional i el Tribunal Europeu de Drets Humans. Sense més camins, el litigi es dona per acabat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- El secret del lampista perquè el radiador escalfi al màxim rendiment: així es purga en uns minuts
- ACTUALITAT BLAUGRANA De Jong apunta a una dècada al Barça: «S’ha exagerat el que guanyo i això ha afectat com m’ha vist la gent»
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Tornada Amaia Montero torna a La Oreja de Van Gogh 18 anys després
- OSTEOPOROSI Les fractures òssies per fragilitat augmentaran un 30% en tan sols cinc anys i les dones són el grup més vulnerable