Condicionament provisional

El Moll de Barcelona obre un passeig de 600 metres als ciutadans

Es recupera l’espai al costat del World Trade Center que durant dos anys va ocupar la base dels neozelandesos de la Copa Amèrica de vela: ara serà accessible al públic.

Collboni defensa la reconnexió amb el mar i l’«essència marinera» de la ciutat 

El Moll de Barcelona obre un passeig de 600 metres als ciutadans
3
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Des d’ahir, la ciutadania disposa d’un nou espai al costat del mar per on passejar. Es tracta del Moll de Barcelona, al costat del World Trade Center, un recorregut de prop de 600 metres lineals i una extensió equivalent a una illa de l’Eixample, que aspira a atraure oriünds i visitants. El port de Barcelona continua amb la vocació d’obrir-se, de ser permeable, i d’oferir el màxim de llocs dels seus dominis al gran públic, com va fer fa uns mesos amb l’Escullera, el Moll de Pescadors i el Moll de Drassanes.

Coincidint amb el cap de setmana de portes obertes, que tot apunta que tornarà a ser un èxit com l’edició anterior, a jutjar per les inscripcions esgotades en les visites de dissabte i diumenge, l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, va presidir l’obertura dels 13.565 metres quadrats de la vora que queda a la dreta de les Rambles, mirant al mar. De moment és un terreny d’asfalt sense arbratge ni vegetació perquè es tracta d’una urbanització provisional, van puntualitzar.

De fet, el president de l’autoritat portuària, José Alberto Carbonell, va indicar que en els pròxims mesos es concretarà un projecte més ambiciós amb l’Ajuntament per donar continuïtat a aquest passeig al costat del mar. No obstant, haurà d’esperar que se celebri el Saló Nàutic a l’octubre, perquè en aquesta línia d’atracada està previst que se situï una part de l’exposició de vaixells.

Antiga terminal de Balearia

Es tracta del lloc que fins a l’octubre de l’any passat va ocupar l’equip organitzador de la Copa Amèrica de vela, l’Emirates Team New Zealand, que es va instal·lar parcialment en la que havia sigut l’antiga terminal de Balearia en aquest moll. Al deixar la ciutat i desmuntar les instal·lacions on guardaven els velers tecnològics, aquest racó del port tenia pendent recuperar-se per a les funcions del port.

L’alcalde va insistir en el discurs d’obertura al mar que remarca des de la celebració de la Copa Amèrica, quan es va produir "el moment àlgid". Collboni va assegurar que la nova oferta del Moll de Barcelona Nord permet continuar recuperant l’"essència marinera" de la capital catalana i que la ciutat "reconnecti" amb el mar. Va citar la futura transformació de la Mar Bella, però també el Blue Tech Port del Moll de Sant Bertran i les activitats del Pavelló Blau, amb el Viu la Vela com a exemple.

Carbonell va afegir també que el nou voramoll serà un espai d’"oportunitats" per al port i va esmentar la Setmana del Llibre en català i el Nadal al Port que ara se celebren al Moll de la Fusta com a possibles cites d’oci i culturals que tindrien cabuda a l’emplaçament. Aquest canvi de pell és possible gràcies a la retirada de creuers d’aquest moll que s’ha fet gradualment en els últims anys i que culminarà a finals del 2026, va recordar el president.

Dinamització de Port Vell

Notícies relacionades

Entre les autoritats hi havia el director de Port Vell, David Pino, que en els últims anys ha capitanejat la transformació i dinamització d’aquest entorn. Precisament, aquest cap de setmana es viurà un nou bateig popular amb les portes obertes, ja que s’han ofert visites terrestres i marítimes per tot l’entorn.

Les persones inscrites podran visitar les terminals de contenidors APM i Hutchison Ports BEST en plena activitat, una activitat que habitualment no és possible. També s’han organitzat rutes marítimes amb Las Golondrinas i el bus nàutic. Tot això amb la mateixa finalitat: acostar el port a la ciutadania.