La falta de vent suspèn les regates
Després de dues hores d’espera, la mànega entre Ineos Britannia i Luna Rossa Prada Pirelli es va celebrar parcialment, però finalment es va haver d’anul·lar per les condicions meteorològiques

El vent no va acompanyar ahir al dia de sol radiant barceloní, amb el camp de regates ple de vaixells i el Race Village a vessar d’espectadors. El segon dia de la final de la Louis Vuitton Cup, en la qual britànics i italians es juguen convertir-se en l’equip que lluiti contra el defensor del títol per arrabassar-li la Copa de les Cent Guinees als neozelandesos a partir del 12 d’octubre, va acabar amb les regates anul·lades.
El pronòstic no era bo des de primera hora. La previsió apuntava que hi hauria entre 6 i 10 nusos i els AC75 només volen a partir de 6,5 nusos. Per a Ineos Britannia, el poc vent era positiu. En el cas de Luna Rossa, amb un AC75 dissenyat per volar, la falta de nusos els perjudicava. El comitè de regata va anar posposant una vegada i una altra l’inici, previst inicialment a les 14.10 hores. Fins a les 16.10, dos horan després, no va començar.
Va arrencar, sí. Va ser un principi emocionant. Sortida per a Ineos, però Luna Rossa els va superar. Després, al contrari. La pugna va ser intensa, amb dos equips que sabien que el seu rival és dur de rosegar i que cada regata, cada punt, com va dir dijous el timoner Jimmy Spithill, són batalles «fins al final».
Però la falta de vent va fer acte de presència en el quart tram dels sis que hi havia programats per a la jornada. Els italians van perdre volada primer i, poc després, va ser el torn dels anglesos. Després d’aquest contratemps, no hi va haver res a fer. Amb el casc flotant, l’únic dubte era saber si Ineos aconseguia creuar l’última porta abans de 45 minuts, que és el límit que l’organització dona per finalitzar una regata.
Però no hi va haver manera. L’escàs vent del sud-est va impedir que els vaixells voladors reprenguessin l’activitat, una cosa que els de Luna Rossa van celebrar. En l’altra part, els anglesos maleïen la seva mala sort. A l’arribar a terra, el timoner d’Ineos, Dylan Fletcher, va fer una valoració de la jornada: «Ha sigut un dia frustrant pel vent. Confiem en el nostre rendiment davant els italians, però demà serà un altre dia i les condicions seran diferents. Estem millorant molt amb el vaixell, però crec que mai pots confiar-te en res en aquesta Copa, i els italians van sortir a lluitar des del primer dia».
Notícies relacionades«No ha sigut fàcil»
En l’altra part, el timoner italià Francesco Bruni va encaixar el dia difícil, a l’espera del que passarà avui. «No ha sigut una regata fàcil. De fet, hem après molt perquè podíem haver perdut un punt, però acceptarem la sort». «Sabia que passaria. Tots sabíem que millorarien, i ho han fet, però continuo pensant que sens dubte podem navegar millor del que ho hem fet avui, i serà una final dura, hi haurà molts moments difícils i moments bons», va declarar Bruni.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid