LA GRAN CITA NÀUTICA
Les joves promeses de la Copa Amèrica
Ahir van començar els primers entrenaments reglats dels participants en la categoria juvenil de la cita. Va sortir al mar el grup de països convidats, entre els quals hi ha el Sail Team BCN, però el mal temps va frustrar la sessió.
Van avançar l’hora de sortida dels sis equips, però ni així es van salvar de les inclemències meteorològiques. Els experts asseguren que, a mesura que avanci el setembre, el garbí pot cancel·lar més d’un dia de regates de la Copa Amèrica de vela barcelonina. Per això hi ha tantes dates de reserva: per posposar la competició a la jornada següent. Però en el cas de la Youth America’s Cup, la competició juvenil que s’estrena el 18 de setembre, no sobren dies, al contrari, necessiten sortir a l’aigua com més de millor.
Els quatre regatistes del Sail Team BCN van tornar ahir a terra contrariats per la suspensió dels primers entrenaments oficials del seu grup (són el pool B, el de països convidats) però encara amb l’adrenalina disparada. S’atropellaven al parlar, reien còmplices i no treien la vista de sobre l’AC40 que lluïa al pantalà del Port Olímpic, amb els vinils acabats d’estrenar. Durant els últims mesos han passat hores al simulador d’un vaixell com aquest, però no té res a veure volar amb aquest bòlid del mar, que arriba als 40 nusos (uns 80 quilòmetres per hora).
A mesura que sumen hores a bord del monobuc guanyen confiança, admet l’entrenadora de Sail Team BCN, Mónica Azón. Però els falta saber l’estat de forma dels seus rivals i l’entrenament oficial d’ahir era un bon test. L’organització, l’America’s Cup Event (ACE), va muntar el camp de regates com si es tractés de la Louis Vuitton Cup: amb el rellotge gegant, les boies mòbils, els marshall patrullant pels límits, els jutges... Però, al cap de poca estona, l’excessiu vent i el mal estat de la mar van provocar que es cancel·lés la sessió.
«Hem volat, no vèiem res i en un moment donat ens han saltat els cascos, auriculars i tot», descrivia un rialler Martín Wizmer, que fa de timoner de l’equip espanyol. El Sail Team BCN, igual que la resta d’equips convidats excepte els suecs d’Artemis, no tenien AC40 propi per entrenar-se, així que únicament compten amb tres o quatre dies d’entrenaments lliures i oficials per provar-se a si mateixos.
Dies alterns
A més, com que l’ACE només té set d’aquests vaixells petits per cedir als equips, els dos grups han d’entrenar-se en dies alterns, i els dies de regata, igual. Això provoca a més que el buc dels AC40 sigui completament idèntic i només es distingeixi un equip de l’altre, un país de l’altre, per la diminuta bandera que hi ha a les veles. El logo de la competició de joves, igual que passarà amb les dones, ocupa tota la més gran.
Notícies relacionadesL’altre timoner de l’equip, Conrad Konitzer, estava il·lusionat per l’oportunitat de participar. Tots ells, amb un envejable palmarès en diverses categories, somien que un dia hi hagi un equip espanyol en la categoria absoluta i ells en formin part. Aquesta és la tercera vegada en la mítica competició que s’organitza una competició juvenil i la primera vegada que n’hi ha una de femenina.
En els dos equips del Sail Team BCN hi ha Neus Ballester, la benjamina del grup amb només 21 anys. Australians, canadencs, holandesos, suecs i alemanys van tornar al Port Olímpic igual que els espanyols: avui s’entrenarà l’altre grup, el dels sindicats que lluiten també en l’absoluta, sempre que el temps ho permeti.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Al Parlament Catalunya regula el lloguer de temporada i d’habitacions per posar límit a possibles fraus de la llei de vivenda
- Laboratori IRTA-CReSA Registre policial al laboratori IRTA-CReSA de Cerdanyola, investigat per l’origen de la pesta porcina
- Exclou el lloguer turístic Les claus de la nova regulació de lloguers de temporada que preveu aprovar el Parlament
- Pòdcast: el cas de Juana Canal «A l’entrar a casa de la meva tia era tot fosc i ple de ganivets i forquilles tirats per terra. De matinada va sonar el timbre i era ell»
