SantS-Montjuïc
BCN projecta la reurbanització de l’‘illa Citroën’ de la Bordeta
L’ajuntament preveu un parc urbà, 100 pisos públics i l’ampliació de l’escola Cavall Bernat a les naus de 19.000 m2.
Las instalaciones de la isla Citröen donde está previsto el nuevo planeamiento. /
L’Ajuntament de Barcelona ha acordat un conveni amb l’empresa Stellantis España per a la transformació de les naus que ocupa, unes instal·lacions de 19.000 metres quadrats situades entre la rambla de Badal i la riera Blanca, en el que es coneix com l’illa Citroën, al barri de la Bordeta, a Sants-Montjuïc.
La regidora del districte, Raquel Gil, va explicar els termes del conveni encara per firmar i ja aprovat per la comissió de govern. El projecte no té encara un calendari definitiu, però sí que es coneixen els detalls del que s’hi projectarà. L’empresa es quedarà amb el 20% de l’espai que ocupa, on podrà construir 110 vivendes de mercat lliure: aquí aconseguirà el benefici en l’operació. A canvi, pagarà la urbanització del parc.
El cost d’aquesta urbanització està per determinar, però la quantitat de partida, habitual en aquests casos, és de 300 euros per metre quadrat. Segons va precisar la regidora, sigui quin sigui el calendari definitiu, l’empresa no podrà disposar dels pisos sense urbanitzar davant del parc, el projecte del qual serà tutelat pel consistori.
En el 80% de l’espai que passarà a ser públic, l’ajuntament construirà 100 pisos públics i l’escola Cavall Bernat guanyarà 1.000 metres quadrats per a la seva ampliació. A més, s’hi projectaran equipaments, que ocuparan prop de 3.000 metres quadrats i que encara estan per definir en contacte amb les entitats i els veïns del barri.
Està previst que, després de la firma del conveni, l’aprovació inicial de la Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) arribi d’aquí uns quatre mesos, i la definitiva d’aquí un any, si tot va bé. A partir d’aquí, Gil calcula que els treballs començaran dins d’aquest mandat, és a dir, abans del 2027. Per ara, no hi ha més concreció de data d’inici.
La MPGM anirà més enllà del terreny de les actuals naus, ja que afecta un àmbit de 35.500 metres quadrats, i s’espera del projecte en conjunt una connectivitat més fluida per als vianants, que les naus ara dificulten. Serà més senzill l’accés a l’estació de metro de Santa Eulàlia i a l’escola Cavall Bernat.
- Aina Tarabini: "Hi ha hipocresia amb l’FP: tothom diu que és molt bona però no per als seus fills"
- Vinícius fa enfadar Florentino
- La inacceptable conducta sexual de Miki Berenyi
- La lluita electoral s’agreuja després de la victòria de Harris en el debat amb Trump
- El PSC exhibeix poder en la Diada i el sobiranisme assumeix el canvi
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Mobilitat Primer dia de talls a l'R4 de Rodalies entre Sant Vicenç i Vilafranca: "Estem desinformats i resignats"
- Aperitiu mediterrani ¿Què passa si menges olives cada dia?
- Policia Nacional El gest que et pot evitar algun ensurt quan vagis al caixer
- Les emocions i la parella La moda de ligar en el 'super' abre un debate sobre cómo iniciar una relación sentimental