SantS-Montjuïc
BCN projecta la reurbanització de l’‘illa Citroën’ de la Bordeta
L’ajuntament preveu un parc urbà, 100 pisos públics i l’ampliació de l’escola Cavall Bernat a les naus de 19.000 m2.

Las instalaciones de la isla Citröen donde está previsto el nuevo planeamiento. /
L’Ajuntament de Barcelona ha acordat un conveni amb l’empresa Stellantis España per a la transformació de les naus que ocupa, unes instal·lacions de 19.000 metres quadrats situades entre la rambla de Badal i la riera Blanca, en el que es coneix com l’illa Citroën, al barri de la Bordeta, a Sants-Montjuïc.
La regidora del districte, Raquel Gil, va explicar els termes del conveni encara per firmar i ja aprovat per la comissió de govern. El projecte no té encara un calendari definitiu, però sí que es coneixen els detalls del que s’hi projectarà. L’empresa es quedarà amb el 20% de l’espai que ocupa, on podrà construir 110 vivendes de mercat lliure: aquí aconseguirà el benefici en l’operació. A canvi, pagarà la urbanització del parc.
El cost d’aquesta urbanització està per determinar, però la quantitat de partida, habitual en aquests casos, és de 300 euros per metre quadrat. Segons va precisar la regidora, sigui quin sigui el calendari definitiu, l’empresa no podrà disposar dels pisos sense urbanitzar davant del parc, el projecte del qual serà tutelat pel consistori.
En el 80% de l’espai que passarà a ser públic, l’ajuntament construirà 100 pisos públics i l’escola Cavall Bernat guanyarà 1.000 metres quadrats per a la seva ampliació. A més, s’hi projectaran equipaments, que ocuparan prop de 3.000 metres quadrats i que encara estan per definir en contacte amb les entitats i els veïns del barri.
Està previst que, després de la firma del conveni, l’aprovació inicial de la Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) arribi d’aquí uns quatre mesos, i la definitiva d’aquí un any, si tot va bé. A partir d’aquí, Gil calcula que els treballs començaran dins d’aquest mandat, és a dir, abans del 2027. Per ara, no hi ha més concreció de data d’inici.
La MPGM anirà més enllà del terreny de les actuals naus, ja que afecta un àmbit de 35.500 metres quadrats, i s’espera del projecte en conjunt una connectivitat més fluida per als vianants, que les naus ara dificulten. Serà més senzill l’accés a l’estació de metro de Santa Eulàlia i a l’escola Cavall Bernat.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Previsió del Meteocat Set comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per la intensitat de pluges previstes per a aquest dimarts
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Les enemigues de l’‘hamami’