Entra en funcionament la nova parada de Glòries del Tram

Les proves sense passatgers fins a Verdaguer començaran a l’estiu, de manera que els viatgers puguin pujar l’últim trimestre del 2024.

La parada del Trambesòs a la plaça de les Glòries, ahir.

La parada del Trambesòs a la plaça de les Glòries, ahir.

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Es van complint els passos previstos (que no el calendari) sobre la prolongació del tramvia a través de la Diagonal. Ahir es va estrenar la nova estació del Tram a la plaça de les Glòries, amb la ubicació definitiva als peus de l’edifici popularment conegut com la grapadora, la seu del Museu del Disseny de Barcelona. Ja és una de les peces finals del futur parc de la Canòpia que en un algun moment de la dècada vinent serà una realitat just en el punt que Ildefons Cerdà va marcar com el centre del seu pla d’eixamplament de la ciutat.

Amb aquest canvi deixen de funcionar les parades de la Farinera i Glòries (l’anterior, la que era davant els Encants), que ben aviat començaran a ser desmantellades per evitar badades. Amb tot, la major part de l’àmbit de Glòries continuarà en obres d’urbanització i de part de la infraestructura tramviària, per la qual cosa es mantindrà restringit el seu accés a través de tanques i senyalització.

Les línies T4, T5 i T6 han estrenat el nou baixador, que neix amb vocació de convertir-se en un punt d’intermodalitat entre diferents transports públics, ja que molt a prop de l’estació de tramvia hi ha la boca de l’L1 de metro i aquí, quan la plaça estigui acabada, també arribaran diverses línies d’autobús de TMB, a més de les estacions del Bicing.

Informadors

Notícies relacionades

Fonts de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) han explicat a aquest diari que durant el primer matí en servei tot va funcionar adequadament. Pot ser que hi hagin tingut molt a veure les setmanes prèvies, en què s’havia informat tant a les parades com a bord dels tramvies o a les xarxes socials. En aquestes primeres jornades, a més, diversos informadors patrullaran la zona per orientar els viatgers.

El següent pas en aquesta primera fase de prolongació del tramvia per la Diagonal seran les marxes en blanc del Tram fins a Verdaguer, és a dir, les proves sense passatgers per comprovar que tot funciona correctament. En el dia d’avui ja s’estan ultimant els treballs en aquest tram fins al carrer de Girona. L’ATM assegura que acabaran aquesta primavera. Una vegada provat l’invent, que incorpora catenària subterrània per evitar la sensació de cicatriu ferroviària urbana, serà el moment que els passatgers pugin al tramvia. Això hauria de passar l’últim trimestre del 2024. Quan van començar les obres, el 7 de març del 2022, es va dir que tot estaria acabat a principis d’aquest any.