Vivenda
Boicot al saló immobiliari ‘The District’ a Barcelona: «Fora especuladors dels nostres barris»
Un centenar d’activistes per la vivenda han protestat aquest dimecres al matí davant les portes de Fira Gran Via, a l’Hospitalet de Llobregat, contra el saló immobiliari The District, que comença aquest divendres.
Convocats per moviments com la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) i el Sindicat de Llogateres, els manifestants han aconseguit trencar un primer cordó policial dels Mossos d’Esquadra, que han actuat puntualment per contenir la manifestació. Els agents també haurien retingut un fotògraf que es trobava al lloc capturant la protesta i l’actuació policial.
Els congregats també han llançat pots de pintura de diferents colors a diversos congressistes que accedien al recinte, entre crits de «fora especuladors dels nostres barris», cosa que ha generat escenes de tensió també per part del costat contrari. La segona edició d’aquest saló reunirà més de 200 inversors internacionals i espera rebre al voltant de 10.000 assistents.
Notícies relacionadesL’any passat, els activistes provivenda també van boicotejar aquest saló d’inversió immobiliària a Barcelona. Els Mossos van desallotjar fins a 60 manifestants que van irrompre en la inauguració de la fira i van detenir una persona prodesobediència.
La Fira acull aquest fòrum que reuneix fons d’inversió, junt amb grans tenidors i promotors, que els moviments socials acusen d’«especular» amb un dret com és el de la vivenda.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
