Avisos previs
La grua de Barcelona va retirar 320 vehicles aparcats en el recorregut de la Vuelta
Per què Barcelona va quedar a les fosques durant la Vuelta: presses i 35 quadros elèctrics manuals
La Vuelta a les fosques: l’ajuntament admet que no va poder avançar l’enllumenat dels fanals
«¿Algun carrer obert?»: barcelonins i turistes resisteixen els talls de trànsit i el ruixat en la Vuelta
EDITORIAL | La Vuelta a Barcelona: llums i ombres
Barcelona va ser escenari de l’arrencada de la Vuelta a Espanya 2023 fa una setmana i mitja, amb una contrarellotge ciclista pel centre de la ciutat i una segona etapa a Montjuïc. Un repte organitzatiu per a l’Administració i la ciutadania, ja que el recorregut fixat suposava l’afectació de mobilitat més gran en la història de la ciutat. A més de talls de trànsit i passos de vianants anul·lats, suposava la supressió temporal de centenars de places d’aparcament.
El traçat incloïa artèries de ciutat i carrers de barri on els veïns acostumen a estacionar els seus vehicles. En ple agost, també visitants d’altres municipis aprofiten la zona blava i verda, que té més rotació que la resta de l’any. A diferència de la falta d’il·luminació durant la primera etapa, fruit d’una planificació insuficient, la prohibició d’aparcar sí que va formar part dels preparatius i va ser divulgada profusament.
Cartells als portals dels blocs de pisos pròxims, avisos a través dels mitjans de comunicació i cartelleria expressa in situ van indicar amb dies d’antelació que no es podria fer ús d’aquestes places d’aparcament en superfície. Però, pel que sembla, la informació no va arribar a tots els interessats.
A preguntes d’EL PERIÓDICO, l’Ajuntament de Barcelona detalla que la grua va haver de retirar un total de 320 vehicles per aparcar en carrers on estava prohibit fer-ho aquell cap de setmana a causa de la Vuelta.
La normativa municipal només eximeix del pagament de la taxa de grua i l’estada al dipòsit aquelles retirades de vehicles que es deguin a un accident o causa de força major «sense avís previ de prohibició». La tarifa per a cotxes són 173 euros més 25 per cada dia que passi al dipòsit, mentre que per a motos i ciclomotors són 77 euros per la retirada més 9 al dia.
Dimecres el consistori va explicitar en una roda de premsa que la grua retiraria tots els vehicles que continuessin estacionats al llarg del recorregut durant la matinada de divendres a dissabte, per deixar la calçada expedita abans de les cinc del matí. I que no habilitaria places de substitució: «A l’agost, hi ha disponibilitat d’estacionament», va valorar l’intendent major de la Guàrdia Urbana, Benito Granados.
- Barcelona, protagonista La compra més gran al passeig de Gràcia des del 2017
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer
- La transformació de la ciutat La plaça de les Glòries entra en la recta final de la seva metamorfosi
- Informe de la Cambra de Comerç Més de 33.000 persones a Catalunya cuiden els pares i fills i treballen
- Investigació oberta Els Mossos busquen un agressor de dones taxistes a Barcelona
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Dos ferits de gravetat en un xoc frontal entre dos cotxes a l'N-152 a Puigcerdà
- Efectes a la Terra ¿Què són les tempestes solars?
- La planta que has de posar al costat de la dutxa per evitar que es produeixi humitat
- Ciclisme Crítiques a l’UCI per la mort de la suïssa Muriel Furrer