Ple tens
Trias, molest amb el pacte per a l’alcaldia de Barcelona: «Si no surto alcalde, que els bombin a tots»
Per segona vegada en el seu periple a l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias ha hagut d’assaborir la cara amarga de la política municipal.
Si fa vuit anys, unes acusacions sobre un compte a Suïssa, que després va resultar ser fals, van condicionar la campanya electoral per a la seva reelecció que va desembocar en què la vara de comandament acabés en mans de la seva contrincant Ada Colau, aquest dissabte s’ha tornat a quedar amb la mel als llavis tot i haver acariciat tornar a conquistar l’alcaldia de Barcelona després de guanyar les eleccions i gràcies a un pacte amb l’ERC d’Ernest Maragall.
Al final, en un tens ple en què les esbroncades i els retrets han estat a l’ordre del dia, el vot favorable dels Comuns i del PP de Daniel Sirera han inclinat la balança en favor del socialista Jaume Collboni i, tot i que en l’inici del seu discurs després de resoldre’s la votació ha apel·lat a saber guanyar i saber perdre amb referència a Colau –«hi ha gent que no sap perdre amb elegància», ha indicat–, ha sigut durament crític amb qui ha perfilat aquesta aliança.
En la seva intervenció després que Collboni hagi sigut elegit com a nou alcalde, i visiblement molest, el vencedor de les eleccions ha assegurat que el PSC, BComú i el PP «fan un mal favor a la ciutat i el país» amb la seva elecció.
«Avui, senyor Collboni, senyor Sirera i senyora Colau, fan un mal favor a la ciutat i el país. Als 76 anys, jo ja ho deia: ‘Si no surto alcalde, que els bombin a tots’», ha afegit Trias.
Ha assegurat que ell se n’anirà del consistori amb la consciència tranquil·la, i ha agraït l’actitud del líder d’ERC a Barcelona, Ernest Maragall, per arribar a un pacte de govern, que finalment no ha prosperat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
