Relíquia modernista
Un moble de Gaudí se subhasta a Barcelona per una gran quantitat de diners: «És una peça única»

Tenir un moble dissenyat per Antoni Gaudí decorant la casa és un desig que molt poques persones poden complir. El dimarts 20 de juny, algú podria passar a formar part d’aquest selecte «club» amb la subhasta d’un moble raconer auxiliar en fusta de cedre dissenyat per aquest mític arquitecte català.
La peça va ser confeccionada al voltant de l’any 1880 i va ser a la residència de Manel Vicens i Dolors Giralt a Alella, propietaris també de l’emblemàtica Casa Vicens de Barcelona, una de les obres més primerenques i conegudes de l’arquitecte. És per això que el moble porta gravades les inicials DG (Dolors Giralt) en llautó daurat a les dues portes, per fer referència a la dona de la casa.
Notícies relacionadesLes formes irregulars i poc comunes que tenien els edificis que construïa Gaudí requerien uns mobles a mida. Ara, les peces que porten la firma de l’arquitecte són relíquies d’allò més buscades, i tota una representació de l’estil modernista català. No hi falten els motius florals, vegetals i fruiters.
Des de la botiga de subhastes Lamas Bolaño, que vendran el moble la setmana vinent al millor postor, expliquen que el moble «possiblement fos un obsequi de l’arquitecte als seus amics –els Vicens– per a la residència dels quals s’allotjava durant les seves estades a Alella. Així mateix, afegeixen que l’obra és «única i de valor incalculable» i que forma «part de la història d’una família». El seu preu de sortida és de 95.000 €.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"