Massificació turística
VÍDEO | Els turistes es colen als búnquers del Carmel malgrat el tancament de l’ajuntament de Barcelona
Fa tot just dos dies que l’Ajuntament de Barcelona va tancar els accessos nocturns a les bateries antiaèries del Carmel davant la massificació registrada i els turistes ja fan cas omís del veto: tant dimarts com dimecres han estat saltant les tanques per continuar accedint a una de les zones amb millors vistes de la capital catalana. Així ho han demostrat els veïns del barri, que han gravat imatges de grups de joves forans fent cas omís del veto la nit d’aquest dimecres.
Després de la marxa de la Guàrdia Urbana, entorn de les 19.30 hores, nombrosos turistes han arribat fins al lloc i han saltat les tanques, obstacle insuficient per impedir les intencions dels visitants.
🌊CAP DE SETMANA: MAR I MUNTANYA!🌳
— Consell Veïnal del Turó de la Rovira (@ConsellVeinalTR) 1 de mayo de 2023
Ds. 6/5, a les 12h, el veïnat dels Tres Turons anem del Carmel fins a Sanllehy, fent parada al Park Güell, per a dir PROU a:
🚨La turistificació dels nostres barris
😡El robatori a la ciutadania d'espais històrics
⛔️La impunitat del turisme pic.twitter.com/IDLK74cwKa
L’escena confirma les denúncies dels veïns, que ja havien advertit que el dispositiu de seguretat seria insuficient sense la presència d’agents de l’autoritat per impedir l’accés a la zona. El Consell Veïnal del Turó de la Rovira ha convocat una protesta aquest dissabte per reclamar mesures efectives amb què impedir l’accés als búnquers del Carmel.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe