Mobilitat sostenible

TMB incorpora 78 nous autobusos elèctrics a la seva flota

L’operadora barcelonina de transports preveu que, el 2024, el 20% dels seus busos siguin totalment elèctrics

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat aquest dijous els seus nous 78 nous autobusos 100% elèctrics, amb la perspectiva d’aconseguir que, el 2024, el 25% dels vehicles del total de la flota siguin de zero emissions.

TMB ha explicat en un comunicat que la flota comptarà el 2024 amb 232 vehicles elèctrics i 44 d’hidrogen, cosa que permetrà reduir 4.785 tones d’emissions de CO2 i 22 tones de NOx anuals, segons les previsions.

L’adquisició forma part d’una inversió que TMB ha realitzat durant els últims quatre anys per a material mòbil, tant amb metro com en bus, i que ha suposat una inversió de 475 milions d’euros.

El total de 78 autobusos presentats aquest dijous, 49 d’ells estàndards de càrrega nocturna i 29 més d’articulats de càrrega d’oportunitat, aniran incorporant-se a la circulació de línies que ja estan totalment electrificades, com són l’H16 i la V15, tot i que també poden circular per les línies 7 i la 33.

Els autobusos han costat un total de 46 milions d’euros i se sumen als 30 elèctrics que ja tenia TMB.

Busos i metros més sostenibles

Aquest 2023 ja s’ha licitat la compra dels 88 autobusos elèctrics de càrrega nocturna, 68 d’estàndards i 20 d’articulats, que arribaran entre finals d’aquest any i principis del 2024, i que han suposat una inversió de 50 milions d’euros.

A més, TMB ha anunciat que s’incorporaran 36 autobusos elèctrics de càrrega nocturna més –29 d’articulats i 7 d’estàndards–, que previsiblement arribaran durant el 2024 i que sortiran pròximament a licitació.

Els 232 elèctrics que tindrà TMB a finals del 2024 –segons les previsions– suposaran un 20% de la flota, als quals se sumen els vehicles d’hidrogen, ja que als 8 vehicles que té actualment en circulació TMB amb aquest combustible se’n sumaran 36 més el 2024, compra que està en procés de licitació.

«Barcelona necessita més transport públic i que aquest cada vegada contamini menys, i amb aquest objectiu estem treballant tant en bus com amb metro, on recentment hem presentat els nous trens de l’L1 i l’L3 que també són més sostenibles», ha assenyalat la presidenta de TMB, Laia Bonet.

Notícies relacionades

Dels autobusos 100% elèctrics presentats aquest dijous, 13 d’estàndards i 25 d’articulats estan inclosos al projecte «TB Clean Urban Transport Fleet Renewal» pel qual es reben ajudes europees del programa Connecting Europe Facility (CEF Transport).

Els altres 36 estàndards i 4 articulats procedeixen d’ajudes del «Programa d’ajudes a municipis per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà» concedits pel Ministeri de Transports, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Next Generation.