Barcelona «garantirà» el 7% de contractació de persones discapacitades
Barcelona Activa i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat han desplegat un «pla d’acció» per a la inclusió laboral de persones discapacitades i amb trastorns de salut mental que preveu garantir un 7% de contractació de persones amb discapacitat en els plans municipals d’ocupació.
Entretots
Segons ha informat aquest dimecres l’Ajuntament de Barcelona, el pla té tres línies d’incidència: polítiques actives d’ocupació per a persones amb discapacitat, emprenedoria i enfortiment empresarial en l’àmbit de l’economia social i la discapacitat, i visibilització i sensibilització.
Millora en la formació
A més d’establir acords amb empreses per a la intermediació laboral, també està previst «facilitar l’accessibilitat presencial i ‘online’ als serveis de Barcelona Activa per millorar la formació del col·lectiu».
Notícies relacionadesL’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) «va mostrar el 2021 que la taxa d’ocupació de les persones amb discapacitat era del 28% i la d’atur, del 20,6%, 9,2 punts per sobre de la taxa de les persones sense discapacitat»
Després de la pandèmia
Des del consorci lamenten que «l’augment de salaris derivat de la recuperació posterior a la pandèmia de coronavirus hagi sigut inferior al de la resta de treballadors», cosa que ha contribuït a fer que «la bretxa hagi augmentat del 25,7% el 2020 al 26,2% el 2021».
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Entrevista amb Anna Bacardit Càncer de mama metastàtic amb menys de 30 anys: «Mai em vaig trobar malament, per això no ho esperava»
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles