Conflicte a la vista
Janet Sanz, a la Generalitat sobre el pla de talar 137 arbres del parc de Joan Miró: «No acceptarem que el destrossin»
La tinenta d’alcaldia assegura que posarà fre als plans del Govern català per les obres de connexió de les estacions de Plaça Espanya i Gràcia
El parc de Joan Miró es prepara per rebre les conseqüències de les obres de connexió de les estacions de Plaça Espanya i Gràcia de Ferrocarrils de la Generalitat, a càrrec del Govern català, que tindran un impacte rotund a l’espai i llarg en el temps. Tan rotund, que fins i tot l’Ajuntament de Barcelona, per boca de la tinenta d’Urbanisme, Janet Sanz, ha criticat públicament els plans previstos.
El parc mantindrà tancat el 30% de l’àrea durant anys, a causa d’uns treballs d’envergadura, que en la seva totalitat no estaran acabats fins al 2030. Això no significa necessàriament que l’ocupació de la zona verda s’allargui fins aquesta data, però queda clar que la cosa va per llarg.
Alarma veïnal
Si bé el panorama global inquieta els veïns, una cosa concreta ha fet que protestin iradament: el pla de la Generalitat de tallar 137 arbres al Joan Miró. L’alarma veïnal, de la qual informa Betevé, es deu a la tala i que el mateix Govern català afirma que només 41 d’aquests arbres es replantaran, mentre que la resta seran nous.
Notícies relacionadesTotalment d’acord. Ja hem traslladat a la Generalitat que ha de trobar una alternativa. Des de l’Ajuntament de Barcelona no acceptarem destrossar el parc de Joan Miró.
— Janet Sanz (@janetsanz) 20 de febrero de 2023
La vocalia d’Urbanisme de l’Associació de Veïns de l’Esquerra de l’Eixample va enviar el 16 de febrer un missatge a la xarxa social Twitter en el qual qualificava d’«inadmissible» la tala de més de 100 arbres. I el missatge esmentava la tinenta d’alcaldia. Janet Sanz hi ha contestat aquest dilluns amb un missatge rotund: «Totalment d’acord. Ja hem traslladat a la Generalitat que hi ha de trobar una alternativa. Des de l’Ajuntament de Barcelona no acceptarem que es destrossi el parc de Joan Miró».
Zona logística
El parc es convertirà en una seu decisiva per a les obres, ja que allotjarà la zona logística d’explotació de la tuneladora que perforarà el túnel d’allargament de la línia entre el pou d’atac de la Gran Via i l’estació de Gràcia. Al terreny s’hi concentraran diversos elements vinculats amb els treballs. Allà s’hi acumularà la sorra excavada, que arribarà per una galeria d’extracció pel carrer de Llançà. Al parc també s’hi instal·laran les dovelles, elements constructius que s’aniran col·locant al túnel. Entre altres elements, com un dipòsit d’aigua i una zona perquè hi aparquin camions.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
